جوزا 03, 1398 13:11 Asia/Kabul
  • سوریه: به مبارزه با تروریست‌ها ادامه می‌دهیم

نماینده سوریه در سازمان ملل متحد اعلام کرد، سوریه به همکاری با همپیمانان خود برای عمل به وظیفه‌اش در حمایت از شهروندان سوری در برابر گروه‌های تروریستی ادامه خواهد داد.

"بشار الجعفری" روز پنجشنبه در نشست شورای امنیت با انتقاد از گزارش دبیرکل سازمان ملل که جنگ سوریه با تروریسم را منازعه مسلحانه توصیف کرده است، گفت: حمایت از غیرنظامیان مسئولیتی است که برعهده دولت‌ها به عنوان تنها مسئول حفظ امنیت و ثبات سرزمین خود و مبارزه با تروریسم قرار دارد.

الجعفری با بیان اینکه ملت سوریه در طول بیش از هشت سال جنگ با تروریسم رنج برده است، افزود: دولت سوریه گام‌های مهمی برای حمایت از غیرنظامیان و بازگرداندن امنیت برداشته است.

نماینده سوریه در سازمان ملل متحد تصریح کرد، اگر ماموریت اصلی شورای امنیت حفظ صلح و امنیت بین‌المللی و جلوگیری از وقوع منازعات است، چرا برخی دولت‌های مشخص در جنگ تروریستی علیه سوریه دخالت دارند.

بحران در سوریه از سال 2011 با تهاجم گسترده گروه‎های تروریستی مورد حمایت عربستان، آمریکا و متحدانشان برای تغییر معادلات منطقه به نفع رژیم صهیونیستی آغاز شد.

ارتش سوریه با کمک‌های مستشاری جمهوری اسلامی ایران وحمایت روسیه توانست پرونده گروه تروریستی داعش را در سوریه ببندد.

غرب به ویژه آمریکا و نیز اسرائیل به عنوان حامیان گروه‌های تروریستی در منطقه به شدت نگران شکست کامل تروریست‌ها در سوریه هستند.

کلیدواژه