سازمان ملل: 7500 کودک یمنی کشته یا معلول شده اند
(last modified 1398-04-08T12:52:44+00:00 )
سرطان 08, 1398 17:22 Asia/Kabul
  • سازمان ملل: 7500 کودک یمنی کشته یا معلول شده اند

سازمان ملل متحد با اشاره به وخامت اوضاع انسانی در یمن اعلام کرد افزون بر هفت هزار و 500 کودک در این کشور کشته یا معلول شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری آلمان، «ویرجینیا گامبا»  نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور کودکان در بحران با انتشار گزارشی اعلام کرد، در جنگ علیه مردم یمن تا کنون هفت هزار و ۵۰۰ کودک در این کشور کشته یا معلول شده‌اند.

خانم گامبا در گزارش خود افزود، شمار قابل توجهی از این کودکان در حملات هوایی، درگیری‌های زمینی و انفجار مین و بمب کشته شده‌اند و این در حالی است که حملات به مدارس و بیمارستان‌ها همچنان بسیار زیاد است و هزاران ساختمان‌ تخریب شده‌ است.

سازمان ملل متحد همچنین درباره خطر گرفتار شدن میلیون ها یمنی به قحطی و گرسنگی هشدار داده و اعلام کرده است: بیش از هشت میلیون کودک یمنی دسترسی کافی به آب ندارند و دو میلیون کودک هم به شدت دچار سوء‌ تغذیه هستند.

کارشناسان سازمان ملل متحد، یمن را صحنه بزرگترین بحران بشری در جهان توصیف می‌کنند؛ به طوری که ۲۲ میلیون نفر که ۷۵ درصد جمعیت یمن را تشکیل می‌دهند، نیازمند نوعی کمک‌ رسانی و حمایت بشردوستانه هستند.

از این میان، هشت میلیون و 400 هزار نفر نمی‌دانند وعده غذایی بعدی‌شان از کجا تأمین خواهد شد.

در همین حال دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بارها از فروش تسلیحات به ائتلاف سعودی- اماراتی در جنگ علیه مردم یمن  حمایت کرده است.

ترامپ آوریل گذشته نیز مصوبه‌ کنگره آمریکا را در قطع حمایت نظامی واشنگتن از ائتلاف ضد یمن وتو کرد. 

 

کلیدواژه