سرطان 29, 1398 12:33 Asia/Kabul
  • حمله جنگنده های ائتلاف متجاوز سعودی به صنعاء

شبکه تلویزیونی العالم از حمله گسترده و مستمر جنگنده ائتلاف متجاوز سعودی به صنعاء ،پایتخت یمن خبر داد.

جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی روز شنبه در حملات پی در پی، مقر لشکر یکم زرهی ارتش ، ساختمان وزارت اطلاع رسانی و مناطق دیگری را در صنعاء  هدف قرار دادند.
«ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف سعودی مدعی انهدام پنج سایت پدافند هوایی و انبار موشک بالستیک ارتش یمن شد و گفت، حمله به تاسیسات نظامی یمن با هدف نابودی توان  پدافندی ارتش این کشور است.
اسکای نیوز نیز گزارش داد،جنگنده‌های ائتلاف سعودی اردوگاه‌های "الصُباحه" و "الصمع" و "الفریجه" در غرب صنعاء را هدف حملات خود قرار دادند. 
ارتش و کمیته های مردمی یمن جمعه شب در پاسخ به تجاوز و ادامه جنایات ائتلاف سعودی در یمن، مواضع مزدوران سعودی در استان عسیر، جنوب عربستان، و نیز استان صعده شمال یمن را موشک باران کرد که در این حملات مزدوران سعودی متحمل تلفات و خسارات شدید جانی و مالی شدند. 
عربستان‌‌ با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است.
جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته شدن بیش از شانزده هزار یمنی، زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است.
رژیم سعودی و متحدانش تاکنون به دلیل مقاومت مردم یمن نتوانسته‌اند به اهداف خود در این کشور(به قدرت رساندن  دست نشاندگان خود) برسند.

کلیدواژه