اسد 28, 1398 15:25 Asia/Kabul
  •  نیروی هوایی سوریه مسیر کاروان نظامی ترکیه را بمباران کرد

جنگنده‌های ارتش سوریه، مسیر کاوران نظامیان ترکیه را در ادلب، شمال غرب سوریه، بمباران کردند.

به گزارش شبکه خبری "راشاتودی"، کاروان نظامیان ترکیه، شامل 25 خودروی زرهی و کامیونِ حامل تجهیزات نظامی روز دوشنبه به سمت خان شیخون در حرکت بود که جنگنده‌های ارتش سوریه با بمباران این کاروان، مانع ادامه حرکت آنان شدند.
ارتش سوریه از سه ماه پیش، عملیات ورود به جنوب استان ادلب و شمال استان حماه را آغاز کرد؛ در این میان چند مرتبه با میانجی‌گری برخی طرف‌ها آتش‌بس اعلام شد اما تروریست‌های جبهه النصره آشکارا آن را نقض کردند.
ارتش سوریه یکشنبه شب وارد بخش‌های شمالی شهر "خان شیخون" شد و تروریست‌ها در حال فرار به سمت مرزهای ترکیه هستند.
"خان شیخون"، حلقه ارتباطی محورهای شرقی، غربی و شمالی ادلب است و آزادسازی آن به مثابه گام نخست بازگشایی مسیر حلب به عنوان مرکز اقتصادی سوریه است.
اهمیت نظامی خان شیخون نیز در این است که کنترل آن به ارتش سوریه این امکان را می دهد که به راحتی به سمت شمال یعنی "معرة النعمان" حرکت کند؛منطقه‌ای که حلقه ارتباط مسیرهای بین‌المللی سوریه به سمت شمال، جنوب، شرق و غرب است.
دولت سوریه پیش از این، عبور نظامیان ترکیه از مرز سوریه به منظور حمایت از تروریست‌های شکست خورده در اطراف "خان شیخون" استان ادلب، شمال غرب این کشور، را محکوم کرد و پیامدهای نقض حاکمیت ملی سوریه را متوجه دولت ترکیه دانست.

 

کلیدواژه