اسد 30, 1398 18:36 Asia/Kabul
  • راهپیمایی مردم فلسطین در سالروز به آتش کشیدن مسجدالاقصی

مردم فلسطین همزمان با پنجاهمین سالگرد آتش زدن مسجد الاقصی توسط صهیونیست‌ها، در باریکه غزه راهپیمایی برپا کردند.

امروز (چهارشنبه) بیست و یکم اوت، پنجاهمین سالگرد آتش زدن مسجد الاقصی توسط صهیونیست‌ها است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی ضمن سر دادن شعارهایی در محکومیت اقدامات و جنایات صهیونیست‌ها ضد مسجدالاقصی و قدس تاکید کردند: مردم فلسطین هرگز قدس و مسجدالاقصی را رها نخواهند کرد.

در ادامه این راهپیمایی، گروه‌های مقاومت نیز اعلام کردند: قدس پایتخت مردم فلسطین است و فلسطینی‌ها هرگز اجازه نخواهند داد، توطئه آمریکا ضد مردم فلسطین عملی شود.

همچنین نمایندگان جنبش‌های مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، جهاد اسلامی فلسطین و نمایندگان جنبش‌های حزب الله و امل لبنان و سایر گروه‌های سیاسی در نشستی در بیروت ضمن محکوم کردن این فاجعه، خواستار واکنش قاطع و سریع کشورهای اسلامی و مجامع بین المللی به حفاری‌های رژیم صهیونیستی در زیر مسجد الاقصی شدند.

آتش زدن مسجدالاقصی نخستین قبله مسلمانان و از مقدس‌ترین اماکن مذهبی ادیان آسمانی در 21 اوت 1969، سند دیگری از جنایات رژیم صهیونیستی و لکه ننگی برای اشغالگران قدس است که تا ابد پاک نخواهد شد.

رژیم صهیونیستی این حادثه را که با خشم و انزجار مسلمانان سراسر جهان روبرو شد، به یک جهانگرد یهودی افراطی استرالیایی الاصل به نام «دنیس مایکل روهان» نسبت داد تا او در یک دادگاه نمایشی محاکمه و سپس به ادعای اینکه وی بیماری روانی بوده، آزاد شود.

 

 

کلیدواژه