سنبله 13, 1398 12:03 Asia/Kabul
  • تاکید نماینده سازمان ملل بر لزوم پایان دادن به بحران یمن

فرستاده سازمان ملل به یمن و وزیر خارجه اردن بر لزوم پایان دادن به بحران عدن در جنوب یمن تاکید کردند.

به گزارش رادیو دری، «مارتین گریفیتس» روز سه شنبه در دیدار با «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن بر لزوم پایان دادن به بحران عدن از طریق راه حل سیاسی و افزایش تلاش ها برای پایان دادن به  آن تاکید و اعلام کردند: در بحران یمن ، پیامدهای انسانی در حال وخیم شدن است.

درگیری بین نیروهای شورای انتقالی جنوب وابسته به امارات در عدن با نیروهای «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی یمن ، تحت حمایت عربستان سعودی، از یکم اوت آغاز شده است

از سوی دیگر، بازرسان سازمان ملل اعلام کردند عربستان و امارات مسئول نقض حقوق بشر در یمن هستند و این کشور شاهد فاجعه انسانی است و 80 درصد مردم این کشور برای ادامه حیات به کمک های انسانی نیاز دارند.

«شارل گاراوی» عضو کمیته کارشناسان سازمان ملل با اشاره به اینکه ائتلاف متجاوز سعودی و مزدوران یمنی آن از همکاری با این کمیته خودداری کرده اند، از آمریکا، انگلیس و فرانسه  خواست برای پایان دادن به بحران یمن تلاش کنند.

ائتلاف نظامی عربستان سعودی و امارات در تجاوز به  یمن  بعد از گذشت بیش از چهار سال جنگ و خونریزی در این کشور، این روزها به درگیریهای نیابتی و کشتار و رقابت برای تصرف شهرهای جنوب یمن تبدیل شده است.

 

کلیدواژه