سازمان ملل: هر 2 ساعت یک زن یمنی جان خود را از دست می‌دهد
(last modified 1398-06-16T03:31:20+00:00 )
سنبله 16, 1398 08:01 Asia/Kabul
  • سازمان ملل: هر 2 ساعت یک زن یمنی جان خود را از دست می‌دهد

سازمان ملل متحد روز جمعه در گزارشی اعلام کرد در هر 2 ساعت یک زن یمنی به دلیل نبود زیر ساخت‌های درمانی و فقر غذایی جان خود را از دست می‌دهد.

به گزارش رادیو دری، سازمان ملل در این گزارش به تعطیلی بیمارستان های یمن اشاره و خاطرنشان کرد از مجموع 268 بیمارستان در یمن که از حمایت صندوق بین المللی پول برخوردار هستند، تاکنون 100 بیمارستان تعطیل شده  و پیش بینی می شود با توجه به اوضاع کنونی و کاهش بودجه ها، 75 بیمارستان دیگر نیز تا پایان ماه سپتامبر تعطیل شوند.

سازمان ملل در ادامه تصریح کرد، روند تعطیل شدن بیمارستان‌ها در یمن به طور مستقیم بر زندگی 650 هزار زن یمنی که نیازمند خدمات پزشکی و بهداشتی هستند، تأثیر گذاشته است.

معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه اخیرا اعلام کرد، یمن با بدترین فاجعه انسانی تاریخ روبروست.

"مارک لوکوک" Mark Lowcock خاطرنشان کرد، بیش از نیمی از مردم یمن هم اکنون به کمک‌های بشردوستانه نیازمند هستند.

صندوق کودکان ملل متحد "یونیسِف" هم در گزارشی ضمن هشدار درباره اوضاع فاجعه بار انسانی در یمن اعلام کرد، در هر دو ساعت یک مادر و 6 نوزاد در این کشور جان خود را از دست می دهند.

برنامه جهانی غذا (WFP) وابسته به سازمان ملل متحد نیز اخیرا در گزارشی وضعیت انسانی در یمن را «بسیار اسفناک» برشمرد و نسبت به فقدان امنیت غذایی 18 میلیون نفر در این کشور جنگ زده هشدار داد.

عربستان با حمایت امارات، آمریکا و چند کشور دیگر از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور  کرده است.

جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته شدن بیش از شانزده هزار یمنی، زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است.

 

کلیدواژه