"جانسون" در گفت وگو تلفنی با "بن سلمان": بریتانیا در کنار عربستان است
(last modified 1398-06-27T04:12:10+00:00 )
سنبله 27, 1398 08:42 Asia/Kabul

نخست وزیر بریتانیا سه شنبه شب در گفت وگوی تلفنی با "محمد بن سلمان" ولیعهد عربستان، عملیات پهپادی اخیر یمنی ها علیه تاسیسات نفتی عربستان را محکوم کرد و گفت: بریتانیا در کنار ریاض ایستاده است.

به گزارش ایرنا، "بوریس جانسون" در این گفت و گوی تلفنی در راستای جلب نظر "محمد بن سلمان" تاکید کرد بریتانیا به امنیت عربستان متعهد است.

عربستان سعودی بزرگترین خریدار تسلیحات از بریتانیا است.

یگان پهپادی ارتش و کمیته های مردمی یمن روز شنبه در پاسخ به جنایات ائتلاف سعودی در یمن، با 10 فروند پهپاد بومی،  پالایشگاه های "بقیق" و "خریص" وابسته شرکت ملی نفت عربستان "آرامکو"  را هدف قرار داد.

پس از این عملیات، "یحیی السریع" سخنگوی نیروهای مسلح یمن  در بیانیه ای تصریح کرد، عملیات مذکور در چارچوب حق طبیعی و مشروع یمنی ها در پاسخگویی به جنایات ائتلاف متجاوز و محاصره پنج ساله یمن صورت گرفته است.

عربستان با حمایت آمریکا، امارات، بریتانیا و چند کشور دیگر از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور  کرده است. جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته شدن بیش از شانزده هزار یمنی، زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است.

رژیم سعودی و متحدانش تاکنون به دلیل مقاومت مردم یمن نتوانسته‌اند به اهداف خود در این کشور(به قدرت رساندن  دست نشاندگان خود) برسند.

کلیدواژه