الجعفری: تروریست‌ ‎ها از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند
(last modified 1398-06-29T06:42:23+00:00 )
سنبله 29, 1398 11:12 Asia/Kabul
  • الجعفری: تروریست‌ ‎ها از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد گفت: گروه‌های تروریستی، غیرنظامیان در ادلب سوریه را به عنوان سپری انسانی استفاده می کنند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بشار الجعفری روز پنج شنبه درسخنانی در نشست شورای امنیت سازمان ملل  با بیان اینکه روند استفاده از غیرنظامیان در ادلب به عنوان سپرانسانی از سوی گروه‌های تروریستی ادامه دارد، گفت: تروریست ها برای هفتمین روز متوالی به سمت غیرنظامیان تیراندازی کرده و مانع خروج آنها از گذرگاه ابوالضهور ادلب شدند.

استان ادلب در شمال سوریه آخرین پایگاه تروریست‌ها در این کشور است.

نماینده سوریه در سازمان ملل  افزود: گروه‌های تروریستی تحت حمایت‌ آمریکا به ساکنان اردوگاه الرکبان در نزدیکی مرز اردن اجازه نمی‌دهند این اردوگاه را ترک کنند و بخش عمده‌ای کمک‌های انسان دوستانه را سرقت و به محل استقرار خود منتقل می کنند.

الجعفری گفت: برای بهبود بخشیدن به اوضاع انسانی در سوریه و مقابله با مشکلات مردم، پایبندی کامل به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه و حمایت از تلاش‌های دولت دمشق برای مبارزه با گروه‌های تروریستی باقیمانده در این کشور ضروری است.

نماینده سوریه در سازمان ملل همچنین با اشاره به سوء استفاده اعضای دائم شورای امنیت از سازوکارهای سازمان ملل و برخورد سیاسی با اوضاع انسانی در سوریه، هدف از این رویکرد را از بین بردن امنیت و ثبات سوریه و حمایت از تروریسم عنوان کرد.

الجعفری ضمن تاکید بر لزوم پایان حضور غیرقانونی نیروهای بیگانه در خاک سوریه و توقف جنایات جنگی ائتلاف غیرقانونی علیه دمشق، توقف فوری اقدامات ظالمانه و یکجانبانه را که مانع دستیابی مردم سوریه به نیازهای اساسی خود شده است، خواستار شد.

بحران در سوریه از سال 2011 با تهاجم گسترده گروه‎های تروریستی مورد حمایت عربستان، آمریکا و متحدانشان برای تغییر معادلات منطقه به نفع رژیم صهیونیستی آغاز شد.

ارتش  سوریه اخیرا با کمک های مستشاری جمهوری اسلامی ایران  و حمایت روسیه توانست پرونده گروه تروریستی داعش را در این کشور ببندد.

دیگر گروهای تروریستی نیز درحال شکست خوردن هستند.

محور غربی به رهبری آمریکا به شدت نگران شکست کامل تروریست‌ها در سوریه است.

کلیدواژه