فعالیت شبکه‌های سعودی و آمریکایی در عراق ممنوع شد
(last modified 1398-08-05T07:00:27+00:00 )
عقرب 05, 1398 11:30 Asia/Kabul
  • فعالیت شبکه‌های سعودی و آمریکایی در عراق ممنوع شد

دولت عراق، فعالیت شبکه‌های "العربیه" و "الحدث" عربستان و شبکه عربی زبان "الحُرّه" و رادیو "سوا" sawa که از آمریکا پخش می‌شود را به خاطر نقض قوانین عراق در برخورد با مسائل این کشور ممنوع کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، سازمان ارتباطات و رسانه عراق، به عنوان نهاد رسمی نظارت بر فعالیت رسانه‌ها در این کشور، دفتر شبکه "الحره" را در بغداد پلمپ کرد.
براساس این گزارش، فعالیت شبکه‌های سعودی و آمریکایی به دلیل پوشش مغرضانه اعتراضات در عراق متوقف شده اند.
سپتامبر گذشته نیز سازمان ارتباطات و رسانه عراق، فعالیت شبکه "الحره" را به خاطر اهانت به نهادها و مرجعیت دینی شیعه و سنی عراق، به مدت سه ماه به حالت تعلیق در آورده و خواهان عذرخواهی رسمی این رسانه شده بود.
تلویزیون عرب زبان الحره، سال 2004 و با هزینه وزارت امورخارجه آمریکا فعالیت خود را آغاز کرد.
برخی از استان‌های عراق در هفته های اخیر شاهد برگزاری تظاهرات در اعتراض به وضعیت نامناسب خدمات عمومی، نبود فرصت‌های شغلی و فساد اداری هستند اما این اعتراضات در روزهای اخیر به سمت خشونت رفته و ده‌ها کشته و زخمی داشته است.
تظاهرات در عراق در حالی همچنان ادامه دارد که دولت این کشور طی یک ماه گذشته، چند بسته پیشنهادی با محوریت تامین مطالبه‌های معترضان ارائه کرده است.
در آخرین تحولات عراق، «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، فرمان پایان دادن به تجمع و حضور خیابانی معترضان در میدان التحریر در قلب بغداد را صادر و نیروهای امنیتی از تظاهرکنندگان خواستند پراکنده شوند.

کلیدواژه