حمل 17, 1402 13:57 Asia/Kabul
  • روزه باعث افزایش طول عمر می‌شود
    روزه باعث افزایش طول عمر می‌شود

مطالعه اخیر دپارتمان تغذیه و فیزیولوژی دانشگاه یوتا در آمریکا نشان می‌دهد که روزه‌داری متناوب ممکن است به شما کمک کند تا بیشتر عمر کنید.

به گزارش رادیو دری، مطالعه اخیر دپارتمان تغذیه و فیزیولوژی دانشگاه یوتا در آمریکا نشان می‌دهد که روزه‌داری متناوب ممکن است به شما کمک کند تا بیشتر عمر کنید.

افراد با روزه داری متناوب، فقط در یک زمان خاص غذا می خورید. تحقیقات نشان می‌دهد روزه گرفتن برای تعداد معینی از ساعت‌ها در روز یا خوردن فقط یک وعده غذایی در چند روز در هفته ممکن است فوایدی برای سلامتی داشته باشد.

روزه داری متناوب نسبت به سایر اشکال رژیم غذایی منحصر به فرد است زیرا برای مشاهده نتایج، لزوماً مجبور نیستید آنچه می خورید را تغییر دهید. البته این بدان معنا نیست که می توانید در آن غذاهای ناسالم پرکالری بخورید. متخصصان توصیه می کنند غذاهای متنوعی با مواد مغذی کلیدی بخورید که به شما کمک می کند حتی در دوره های روزه داری نیز احساس خوبی داشته باشید.

روزه‌داری متناوب همچنین می‌تواند به محافظت از اندام‌های مختلف در برابر بیماری کمک کند. شواهد قابل توجهی وجود دارد که نشان می‌دهد حفظ این رژیم می‌تواند از برخی بیماری‌های مزمن از جمله بیماری قلبی، دیابت نوع دوم و اختلالات عصبی مرتبط با سن جلوگیری کند و حتی ممکن است آن را معکوس کند. 

فواید قابل توجه روزه برای سلامتی

کلیدواژه