اسد 02, 1402 17:05 Asia/Kabul
  • این غذاها را مصرف کنید تا بیشتر عمر کنید!
    این غذاها را مصرف کنید تا بیشتر عمر کنید!

محققان دانشگاه هاروارد در مطالعه جدید خود، غذاهایی را شناسایی کرده اند که می تواند به افراد در داشتن یک زندگی طولانی تر و سالم تر کمک کند.

به گزارش رادیو دری، نتایج تحقیقات پیشین نشان داده بود، غلات کامل، میوه ‌ها، سبزیجات غیر نشاسته ‌ای، آجیل و روغن‌ های غیراشباع هم برای سلامتی و هم برای محیط زیست سودمند هستند.

یافته ‌های اخیر محققان، نشان داد:مصرف غذاهای سازگار با محیط زیست، می ‌تواند به کاهش خطر مرگ ناشی از سرطان، بیماری ‌های قلبی، بیماری ‌های تنفسی و بیماری ‌های عصبی کمک کند.

با توجه به شواهد موجود، غذاهای گیاهی علاوه بر این که خطر ابتلا به بیماری‌ های مزمن مانند بیماری ‌های قلبی، سرطان روده بزرگ، دیابت و سکته مغزی را کاهش می دهند، با کاهش اثرات مخرب بر محیط‌ زیست، مانند مصرف آب، آلودگی مواد غذایی و انتشار گازهای گلخانه ای مرتبط هستند.

به طور کلی، محققان دریافتند: افرادی که رژیم غذایی آنها با محیط زیست سازگار تر بود، ۲۵ درصد کمتر، در معرض مرگ و میر به هر علتی قرار داشتند. یافته ها همچنین نشان داده اند که خطر مرگ ناشی از سرطان یا بیماری های قلبی عروقی، بیماری های عصبی و بیماری های تنفسی در این افراد، به ترتیب، ۱۵٪، ۲۰٪ و ۵۰٪ کمتر بود.

یافته های تحقیقاتی در NUTRITION 2023، نشست سالانه انجمن تغذیه آمریکا در بوستون، ارائه شده اند.

کلیدواژه