دلو 22, 1402 08:48 Asia/Kabul
  • مطالعه جدید دانشمندان درباره فواید روزه گرفتن
    مطالعه جدید دانشمندان درباره فواید روزه گرفتن

دانشمندان دانشگاه کمبریج در پژوهشی تایید کردند که روزه گرفتن از یک راه جدید به کاهش التهابات مزمن کمک کرده و این تحقیق یافته‌های قبلی درخصوص مزایای سلامتی روزه گرفتن و محدود کردن کالری دریافتی بدن را تایید و تقویت می‌کند.

به گزارش رادیو دری به نقل از «مدیکال نیوز»؛ دانشمندان دانشگاه کمبریج به تازگی در مقاله‌ای درباره فواید روزه گرفتن در نشریه «گزارش‌های سلول» (Cell Reports) توضیح می‌دهند که چگونه روزه گرفتن میزان یک ماده شیمیایی در خون موسوم به اسید آراکیدونیک را بالا می‌برد و این ماده مانع از بروز و تشدید التهاب می شود.

این محققان بریتانیایی می‌گویند: این ماده همچنین ممکن است به توزیع برخی تاثیرات سودمند داروهایی مانند آسپرین نیز کمک کند.

دانشمندان پیش از این به این مساله آگاه بودند که رژیم غذایی بخصوص یک رژیم غذایی با کالری بالا می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند چاقی، دیابت نوع 2 و بیماری‌های قلبی را بالا ببرد که این بیماری ها با التهاب مزمن در بدن مرتبط هستند.

 

پروفسور «کلر برایانت» رئیس این تیم تحقیقاتی گفت: بر اساس این پژوهش دانسته‌های قبلی درخصوص مزایای سلامتی محدود کردن کالری دریافتی را تقویت می‌کند و حاکی از آن است که روزه گرفتن منظم در مدت طولانی می‌تواند به کاهش التهابات مزمن مرتبط با چنین بیماری‌هایی کمک کند.

 

فواید روزه گرفتن برای سلامتی

کلیدواژه