عقرب 30, 1397 09:15 Asia/Kabul
  • تأکید دانشگاههای ایران و روسیه بر برگزاری کنفرانس بین المللی دین و مبارزه با خشونت

رؤسای دو دانشگاه مذاهب اسلامی ایران و دانشگاه رودن روسیه بر برگزاری «کنفرانس بین المللی دین و مبارزه با خشونت» با حضور شخصیت های برجسته آکادمیک و مقامات سیاسی دو کشور تأکید کردند.

به گزارش رادیو دری، محمد حسین مختاری رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی ایران و ولادیمیر فلیپوفVladimir Filippov  رییس دانشگاه رودن (دوستی ملل) در دیداری در مسکو ضمن ابراز خرسندی از گسترش همکاری‌های علمی دانشگاه‌های ایران و روسیه و تعاملات علمی و آکادمیک خوب دانشگاه مذاهب اسلامی ایران و رودن روسیه از برگزاری «کنفرانس بین المللی دین و مبارزه با خشونت» با همکاری دو دانشگاه به میزبانی دانشگاه رودن مسکو درمارس 2019 خبر دادند.

در این دیدار ولادیمیر فلیپوف از تلاش های ارزنده رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی ایران در راستای توسعه و گسترش همکاری های علمی و دانشگاهی ایران و روسیه قدردانی کرد.

رییس دانشگاه مذاهب اسلامی ایران نیز در این دیدار از میزبانی دانشگاه رودن و تلاش و اقدامات ارزشمند رئیس این دانشگاه برای توسعه روابط علمی، دانشگاهی و فرهنگی دو کشور قدردانی کرد.

مختاری با بیان این که مأموریت دانشگاه مذاهب، پیشگیری از افراط و نگاه خشن و قرائت نابخردانه افراط گرایی و فهم ناقص از دین است، تنها راه مقابله با این جریان ها و گروه ها را راه علمی، فکری و دانشگاهی عنوان کرد.

راه اندازی شعبه ای از مرکز همکاری های بین دانشگاهی ایران و روسیه در دانشگاه رودن نیز از دیگر تصمیمات اتخاذ شده در این دیدار بود .

کلیدواژه