سرطان 31, 1402 13:38 Asia/Kabul
  • تیم ملی فوتسال افغانستان ترکیب مناسبی دارد و بیشتر اعضای آن در لیگ برتر ایران مشغول هستند

سرمربی ایرانی تیم ملی فوتسال افغانستان گفت: این تیم ترکیب مناسبی دارد و بیشتر اعضای آن در تیم های لیگ برتر ایران مشغول هستند.

مجید مرتضایی که به تازگی اسامی بازیکنان تیم ملی فوتسال افغانستان را برای شرکت در مسابقات تیم های آسیای میانه (کافا) اعلام کرده در گفت و گو با برنامه انعکاس رادیو دری اظهار داشت: از 14 نفری که برای تیم ملی فوتسال افغانستان معرفی شده اند 10 نفر از آن ها در لیگ برتر ایران مشغول شده اند که لیگ بسیار خوبی است و می تواند بازیکنان خوبی را برای مسابقات جام ملت های آسیا پرورش دهد. پنج نفر از این بازیکنان از کابل آمده اند و یک نفر هم قرار است از آلمان آمده و به تیم اضافه شود.

وی یاد آور شد که مسابقات کافا در سال های گذشته در سطح تیم های ملی در رده سنی زیر بیست سال برگزار می شد اما برای اولین بار قرار شده که هم در فوتبال و هم در فوتسال در رده ملی بزرگسالان هم برگزار شود، از آنجایی که در این مسابقات افغانستان هم در ردیف کشورهای آسیای میانه قرار داده شده تیم ملی فوتسال این کشور به همراه تیم های ملی ایران، ازبکستان، تاجیکستان و قرقیزستان در این مسابقات که طی چند روز آینده به میزبانی تاجیکستان برگزار می شود حضور پیدا خواهد کرد.

سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان عنوان کرد: این تیم اردوی خوبی در ایران داشت، جوانتر هم شده، میانگین سنی آن 23 سال شده و به دنبال کسب تجربه است تا بتواند برای مسابقات پیش رو یعنی جام ملت های آسیا که مقدماتی جام ملت ها است آماده شود.

مرتضایی گفت: قبل از اعزام به لبنان اردوی تیم در ایران یک و نیم ماه طول کشید، در لبنان هم نتایج خوبی گرفتیم، سه بازی دوستانه داشتیم که با دو پیروزی و یک تساوی تمام شد، پس از بازگشت، تیم حدود دو هفته استراحت داشت اما بیشتر از دو هفته است که در اردوی آمادگی برای شرکت در مسابقات کافا بسر می برد.

وی اضافه کرد: تیم ملی فوتسال افغانستان پس از برگزاری مسابقات کافا در تاجیکستان به تایلند می رود و در یک تورنمنت در آنجا شرکت می کند و برای جام ملت های آسیا آماده می شود.

 

کلیدواژه