قوس 11, 1398 14:07 Asia/Kabul

دانشجویان افغان دانشگاه فردوسی مشهد از پرتلاش ترین و با اراده ترین دانشجویان این دانشگاه هستند

رئیس اداره دانشجویان بین الملل دانشگاه فردوسی مشهد گفت: دانشجویان افغان این دانشگاه از پرتلاش ترین و با اراده ترین دانشجویان هستند.

زینب موذن زاده در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در نشست خبری پنجمین جشنواره بین المللی فرهنگ ملل دانشگاه فردوسی مشهد اظهار داشت: بیشترین دانشجویان بخش بین الملل این دانشگاه، دانشجویان افغان هستند که بسیاری از آنان دانشجویان نخبه می باشند.

وی با اعلام اینکه پنجمین جشنواره و نمایشگاه فرهنگ ملل همزمان با هفتادمین سالگرد تاسیس دانشگاه بزرگ فردوسی در مشهد از چهاردهم تا شانزدهم آذرماه برگزار می شود از شهروندان خراسان رضوی و دانشجویان دعوت کرد که در این جشنواره شرکت کنند و در مراسم افتتاحیه نیز حضور داشته باشند.

این مسئول دانشگاه فردوسی مشهد گفت از حدود 24 هزار دانشجوی این دانشگاه حدود دو هزار و 150 دانشجو از سی کشور جهان با سی غرفه تلاش می کنند که طی سه روز تمام دستاوردهای علمی و تلاش های ورزشی خود را به نمایش بگذارند.

خانم موذن زاده عنوان کرد: دانشجویان افغانستان در دانشگاه فردوسی مشهد با توجه به تعداد زیاد خود همواره یکی از غرفه های جذاب نمایشگاه را به خود اختصاص می دهند، همه دانشجویان بین الملل آن ها را دوست دارند و تمایل دارند که از غرفه آن ها بازدید کنند.

رئیس اداره دانشجویان بین الملل دانشگاه فردوسی مشهد گفت: حدود 680 تن از دانشجویان بخش بین الملل دانشگاه فردوسی مشهد را دانشجویان افغان تشکیل می دهند و افتخار می کنیم که میزبان این عزیزان هستیم، آن ها همزبان و هم فرهنگ ما هستند، بسیار پرتلاش می باشند، اراده قوی برای رشد کشور خود دارند و سعی می کنند که با دو بال تخصص و تعهد فارغ التحصیل شوند.

وی تصریح کرد: آن ها تلاش دارند که از دانشگاه فردوسی مشهد و سایر دانشگاه ها دانش آموخته شوند و پس از آن قدمی در آبادانی کشورشان بردارند و برای ما هم باعث افتخار است که در این آبادانی و پیشرفت سهمی داشته باشیم.

به گفته موذن زاده بیشترین تعداد دانشجویان افغانستان دانشجویان بورسیه هستند، پس از آن دانشجویان شهریه پرداز می باشند و درصد کمی هم دانشجویانی هستند که از طریق امتحان کنکور وارد دانشگاه شده اند که اغلب دانشجویان نخبه می باشند و رتبه های تک رقمی و بالای کنکور را به خود اختصاص داده اند و از تمام شرایط و امتیازات مانند دانشجویان ایرانی برخوردار هستند.

وی اضافه کرد: البته جدول شهریه در اختیار معاونت آموزشی دانشگاه است و هر دانشجوی خارجی که از طریق کنکور وارد دانشگاه می شود، دانشجوی شهریه پرداز بوده و مقداری شهریه بر اساس جدول ابلاغی از سوی وزارت علوم پرداخت می کند و این شهریه معادل شهریه ای است که دانشجوی شهریه پرداز ایرانی پرداخت می کند.

 

کلیدواژه