دلو 12, 1398 11:49 Asia/Kabul

طرح موسوم به معامله قرن و دست درازی به سرزمین فلسطین مورد قبول فلسطین، دیگر کشورهای اسلامی و آزادیخواهان جهان نیست

کارشناس سیاسی-مذهبی افغان تاکید کرد: طرح موسوم به معامله قرن و دست درازی به سرزمین فلسطین نه مورد قبول فلسطین است و نه مورد پذیرش دیگر کشورهای اسلامی و آزادیخواهان جهان.

مولوی عبدالمالک ضیایی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری اظهار داشت: قدس قبله اول مسلمین است و مسلمانان چیزی را تحت عنوان اسرائیل به رسمیت نمی شناسند زیرا اسرائیلی ها سرزمین فلسطین را اشغال کرده اند.

وی افزود: فلسطین مربوط به امریکا هم نیست که امریکایی ها بخواهند برای آن تصمیم بگیرند و مثلاً قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل معرفی کنند، رونمایی از طرح ترامپ در این زمینه هم به خاطر ضعف بسیاری از کشورهای اسلامی و سکوت آن ها در این زمینه بود، کشورهایی که در تبانی با استکبار، استعمار و زورمداران هستند و در حقیقت غلام و برده آنان می باشند که مسلمانان البته آن ها را به خوبی می شناسند.

این کارشناس سیاسی عنوان کرد: حمایت از فلسطین و آرمان قدس بر تمام مسلمانان لازم است و کشورهای اسلامی نباید در برابر این طرح سکوت کنند که البته مسلمانان سکوت نخواهند کرد و در سراسر دنیا به مقابله با طرح امریکایی-صهیونیستی برخواهند خاست و فلسطین مورد حمایت دینداران و آزادیخواهان جهان قرار خواهد گرفت.

ضیایی با اشاره به حمایت برخی کشورهای عربی از طرح معامله قرن و قرار گرفتن آن ها در کنار امریکا و رژیم صهیونیستی عنوان کرد: بسیاری از کشورهای عربی آزاد و مستقل نیستند، اختیار آن ها در دست امریکاست و هرچه امریکا بخواهد انجام می دهند تا رضایت آن کشور را به دست آورند اما این خوش خدمتی تاثیری نخواهد داشت و جهان شاهد حمایت گسترده مسلمانان از فلسطین خواهد بود.

این کارشناس افغان اظهار کرد: علاوه بر آن که مردم فلسطین برای احقاق حق خود مبارزه می کنند کشورهای اسلامی و مسلمانان جهان که اعتقاد به آزادی انسانیت و قبله اول مسلمین دارند و از استکبار و استعمار هراسی ندارند از فلسطین حمایت خواهند کرد.

مولوی ضیایی گفت: ما همواره شاهد دست درازی امریکا به کشورهای اسلامی و غیر اسلامی هستیم و از زمانی که دونالد ترامپ قدرت را در امریکا به دست گرفته با بی تابی و وحشیانه به کشورهای اسلامی دست درازی می کند و اخیراً این تحرکات خود را افزایش هم داده تا در آستانه انتخابات آن کشور دستاوردی برای خود کسب کند.

وی اضافه کرد: دولت ترامپ دست به طرح معامله قرن زده تا وانمود کند که امریکا می تواند مسئله فلسطین را حل کند در حالیکه این اقدام حساسیت کشورهای اسلامی، کشورهای آزادیخواه و مکاتب فکری را برانگیخته و همه یکصدا از فلسطین و مردم فلسطین حمایت خواهند کرد.

 

کلیدواژه