تدارک برنامه های متنوع فرهنگی در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی در ولایت هرات
(last modified 1398-11-14T09:07:28+00:00 )
دلو 14, 1398 13:37 Asia/Kabul

برنامه های متنوع فرهنگی در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی ایران برای فرهنگیان ولایت هرات افغانستان تدارک دیده شده است

رئیس مرکز فرهنگی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات از تدارک برنامه های متنوع فرهنگی در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی در این ولایت خبر داد.

علی اصغر رضایی دستجردی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و ایام الله دهه فجر گفت: با برنامه ریزی هایی که توسط مرکز فرهنگی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات انجام شده در ایام دهه فجر برنامه های متنوع فرهنگی تدارک دیده شده است.

وی افزود: از آنجایی که ایام دهه فجر همزمان با ایام تعطیلات مدارس و مکاتب در هرات شده، سه کارگاه آموزشی را برای معلمان و مربیان مدارس و مکاتب هرات در دانشگاه رضوی مشهد مقدس هماهنگ کرده ایم که شامل دوره های جدید مدیریت آموزشی، آموزش مفاهیم دینی به کودکان و نوجوانان و دوره آموزشی تربیت نسل بهتر با ورزش می شود که این دوره های هفت روزه در مشهد مقدس در حال برگزاری است.

این فعال فرهنگی ایرانی عنوان کرد: در ادامه برای اولین بار دوره دانش افزایی برای استادان دانشگاه های دولتی و خصوصی ولایت هرات با مشارکت بنیاد سعدی در دانشگاه علامه طباطبایی تهران به مدت ده روز تدارک دیده شده که آن هم در حال برگزاری است.

رضایی دستجردی اظهار کرد: این کارگاه ها شامل مضامینی چون درآمدی بر نظریه های ادبی، بررسی روند تکامل و رشد شعر و نثر فارسی معاصر، تاریخ زبان فارسی، آشنایی با شخصیت ها و مفاخر زبان و ادبیات فارسی می شود و استادانی که به تهران رفته اند می توانند بازدیدهایی هم از موزه ها، کتابخانه ملی و مراکز آموزش عالی داشته باشند.

رئیس مرکز فرهنگی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات گفت: در حوزه فعالیت های دینی و قرآنی، دوره آموزشی و کارگاه چهار روزه صوت الحن و حفظ قرآن کریم برای برگزیدگان قرآنی ولایت هرات در مشهد داشتیم که این دوره برای آمادگی آن ها جهت شرکت در مسابقات بین المللی قرآن کریم در مالزی، کویت و جمهوری اسلامی ایران تدارک دیده شده است.

رضایی دستجردی بیان داشت که در هفته جاری جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را ویژه بانوان داریم که در مرکز فرهنگی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات برگزار می شود و همزمان نمایشگاه عکس و دستاوردهای انقلاب اسلامی را نیز داریم که هم در مراسم جشن پیروزی برگزار می شود و هم در مراسم روز ملی که با حضور شخصیت های دولتی و نمایندگان کشورهای خارجی و فعالین و احزاب مختلف برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: برنامه دیگر در حال تدارک، اعزام تیم پینگ پنگ منتخب هرات به استان خراسان رضوی برای شرکت در مسابقات پینگ پنگ جام دهه فجر است.

 

کلیدواژه