تاکید رهبر معظم انقلاب بر ضرورت احساس مسئولیت جمعی در قبال سلامت خود و دیگران در مقابل ویروس کرونا ؛
(last modified 1398-12-14T05:19:16+00:00 )
حوت 14, 1398 09:49 Asia/Kabul
  • تاکید رهبر معظم انقلاب بر ضرورت احساس مسئولیت جمعی در قبال سلامت خود و دیگران در مقابل ویروس کرونا ؛

حضرت آیت الله خامنه‌ای ، رهبر معظم انقلاب ؛روز سه‌شنبه به ‌مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی در ایران ،ضمن کاشت دو اصله نهال میوه ، در خصوص بیماری شایع شده درایران، باردیگر ازتلاش جهادی پزشکان، پرستاران و مجموعه‌ های درمانی صمیمانه تشکر کردند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با دعا برای عافیت بیماران و همچنین طلب رحمت و مغفرت الهی برای درگذشتگان از این بیماری و صبر و آرامش برای بازماندگان آنها، افزودند: از توصیه‌ها و دستورالعمل‌های مسئولان در خصوص پیشگیری و جلوگیری از آلودگی نباید تخطی شود، چرا که خداوند ما را موظف کرده است در قبال سلامت خود و دیگران احساس مسئولیت کنیم.شیوع ویروس کرونا از ماه دسامبر 2019 از شهر "ووهان" Wuhan  چین آغاز شد .این ویروس اکنون علاوه بر 30 استان چین، به  70 کشور دیگر نیز سرایت کرده است.تاکنون بیش از 92 هزار نفر در جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند که از این تعداد بیش از 48 هزار نفر بهبود یافته اند و بیش از 3 هزار نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

اگرچه برخی کشورهای دیگر که این بیماری درآنها شدیدتر و همه‌گیرتر است، در اعلام  مبتلایان به کرونا پنهان کاری می کنند ، اما واقعیت ها نشان می دهد که نبرد با کرونا  امروزبه نبردی جهانی تبدیل شده است. 

ازحدود دوهفته پیش که مواردی از ابتلا به ویروس کرونا در ایران تایید شد، مردم در جریان قرار گرفتند و بلافاصله تلاش ها و اقدامات و طرح های گسترده ای ازسوی مسوولان برای مهاراین ویروس آغازشد. 

«علیرضا رئیسی» معاون وزارت بهداشت و درمان ایران روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران ،مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در ایران را  ۲۳۳۶ نفر و مجموع فوت شدگان را  ۷۷ نفر اعلام کرد .رئیسی همچنین اعلام کرد  تعداد ۴۳۵ نفر از بیماران مبتلا به ویروس کرونا بهبود یافته اند.

با توجه به این که کرونا  ویروسی جدید و با رفتار ناشناخته است ؛نیاز است که کشورها تجربه هایشان را در اختیار یکدیگر بگذارند تا بتوانند بر این ویروس غلبه کنند .درهمین راستا،هیئت سازمان جهانی بهداشت و کارشناسانی از کشور چین ، روز سه شنبه درنشستی مشترک با مسوولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران در تهران ؛ روند گسترش این بیماری را بررسی کردند.در این نشست همچنین بحث هایی فنی درباره نوع غربالگری، تشخیص و درمان مطرح شد. همچنین سازمان بهداشت جهانی در روزهای گذشته محموله ای حاوی «لوازم پزشکی» و «تجهیزات حفاظتی» در مقابل ویروس کرونا به ایران ارسال کرده است .

 "محمد جواد ظریف"،وزیر امور خارجه ایران در پیامی توئیتری از سازمان جهانی بهداشت و کشورهایی که به رغم تروریسم اقتصادی آمریکا در مقابله با کرونا به ایران کمک کردند، قدردانی کرد.

شیوع ویروس کرونا، بحرانی درحال تحول است . در ایران نیز همانند بسیاری دیگر ازکشورها شیوع کرونا تاثیرات  منفی از جمله براوضاع اقتصادی دارد .ملت ایران در چهل سال گذشته با بحران هایی از جمله بلایای طبیعی، فشارهای اقتصادی  و جنگ تحمیلی مواجه شده ؛اما توانست از همه سختی ها و بحران ها عبور کند . آنگونه که حضرت آیت الله خامنه‌ای گفتند: البته این بلا ،آنچنان بزرگ نیست و بزرگ‌تر از آن نیز وجود داشته است.

اکنون پویش بی سابقه ای در سطح کلان  به ویژه در حوزه فعالیت های درمان و پیشگیری شکل گرفته است که می تواند تاثیری پایدار بر ارتقای سلامت جامعه ایران و منطقه  داشته باشد.گزارش ها ی رسمی نشان می دهند که  ۲۰ درصد از مبتلایان قطعی در ایران  به سمت بهبود و بازیابی سلامت خود رفته اند. 

به گفته "سعید نمکی "وزیر بهداشت و درمان پزشکی ؛ اکنون ایران در مقام دوم جهان در بهبود مبتلایان به کرونا قرار گرفته است .

شکی نیست که این بحران نیز مثل همه بحران های دیگر ، پتانسیل های جدیدی را در کشور بروز داده وخواهد داد.ایرانی ها با تکیه برتوانمندی های خود و درعین پایبندی به اعتقادات شان ، همواره از ناامیدی عبور کرده اند و از تهدید ها ،فرصت های ارزنده ساخته اند ودر مواجهه با بحران ها، با  تکیه بر اراده و انسجام  ملی برسختی ها و مشکلات مسلط شده اند.

کلیدواژه