بن بست سیاسی به وجود آمده در افغانستان رو به پایان است
(last modified 1399-02-15T07:16:17+00:00 )
ثور 15, 1399 11:46 Asia/Kabul

رهبر حزب اقتدار ملی افغانستان گفت: بن بست سیاسی که در افغانستان به وجود آمده بود رو به پایان است

رهبر حزب اقتدار ملی افغانستان و از اعضای تیم دولت ساز گفت: بن بست سیاسی که در افغانستان به وجود آمده بود رو به پایان است.

سید علی کاظمی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری اظهار داشت: در شرایط کنونی که نگرانی ها و مشکلاتی در رابطه با شیوع ویروس کرونا و تنگدستی بخشی از مردم به خاطر آن وجود دارد، انتظار مردم افغانستان این است که بن بست سیاسی به وجود آمده هرچه زودتر پایان پیدا کند که اخیراً گفت و گوهایی هم بین تیم های ثبات و همگرایی به رهبری عبدالله عبدالله و دولت ساز به رهبری اشرف غنی صورت گرفته و به نظر می رسد که این بن بست سیاسی در حال پایان یافتن است.

وی تاکید کرد: افغانستان نیاز مبرم به وحدت و همکاری رهبران سیاسی دارد، در گذشته از سوی تعدادی شخصیت های داخلی و برخی کشورهای خارجی کمک کننده، به وضعیت افغانستان بی توجهی شد و این کشور از خودکفایی بازماند اما در سال های اخیر اقدامات خوبی از سوی حکومت صورت گرفته و رئیس جمهور غنی هم علاقمند است که به لحاظ سیاسی و اقتصادی اقدامات شایسته ای صورت بگیرد.

کاظمی یادآور شد: به عنوان مثال آقای غنی تلاش کرد بندر چابهار که شهید سید مصطفی کاظمی وزیر تجارت افغانستان در زمان ریاست حامد کرزی برای فعال شدن آن کوشش زیادی کرد، راه اندازی شود که در حال حاضر گندم کمکی هندوستان به افغانستان هم از طریق همین بندر وارد افغانستان می شود.

این فعال سیاسی افغان گفت: به هر صورت هم مردم افغانستان خواستار آن هستند که این بن بست سیاسی ختم شود و هم رهبران سیاسی خواهان آن می باشند که خوشبختانه این بن بست در حال پایان یافتن است.

وی با بیان اینکه برون رفت افغانستان از این مشکل، تاثیرات بسزایی روی اقتصاد، امنیت و وضعیت سیاسی و اجتماعی افغانستان خواهد داشت، اظهار امیدواری کرد که توافق سیاسی میان تیم های پیشتاز انتخاباتی هرچه زودتر نهایی و اعلام شود تا این کشور به سوی ثبات سیاسی و رشد اقتصادی حرکت کند. 

 

کلیدواژه