بنیاد خیریه کرامت به بیش از دو هزار نفر از افراد نیازمند در افغانستان و ایران کمک رسانی می کند
(last modified 1399-02-22T09:57:50+00:00 )
ثور 22, 1399 14:27 Asia/Kabul

بنیاد خیریه کرامت از محل کمک های مردمی به بیش از دو هزار نفر از افراد نیازمند در افغانستان و ایران کمک رسانی می کند

یک تن از مسئولان بنیاد خیریه کرامت مربوط به افغانستانی ها گفت: این بنیاد از محل کمک های مردمی به بیش از دو هزار نفر از افراد نیازمند در افغانستان و ایران کمک رسانی می کند.

ابوذر محمدی از مسئولان بنیاد خیریه کرامت در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری گفت: این بنیاد در اسفند ماه سال 1394 بنا به نیاز مبرم نیازمندان افغانستان به خصوص در ولایات قندهار و هلمند تاسیس شد و در ایتدا کمک های این بنیاد فقط به افغانستان اختصاص داشت اما در ابتدای سال 1398 هیات امنای این بنیاد به این تصمصم و نتیجه رسیدند که این خیریه در ایران هم کمک رسانی داشته باشد.

وی تصریح کرد: البته این کمک ها از قبل هم در ایران وجود داشت اما از سال 1398 بصورت منظم و تهیه لیست هایی، تعدادی از افراد نیازمند را تحت پوشش قرار داد.

به گفته این مسئول بنیاد خیریه کرامت، این بنیاد ماهانه کمک رسانی مواد غذایی و وجه نقد به خانواده های تحت پوشش دارد و همچنان اشتغال زایی و اهدای سرمایه جهت فقر زدایی، پرداخت هزینه درمان بیماران مستمند صعب العلاج، پرداخت هزینه دانش آموزان یتیم و بی بضاعت، تامین هزینه ازدواج و جهیزیه جوانان محروم و آبرومند، حفر چاه های عمیق و تهیه آب آشامیدنی برای افراد مستحق و ساخت خانه برای تعدادی از خانواده های بی سرپرست و نیازمند را در برنامه های خود دارد.

محمدی یادآور شد: این بنیاد تاکنون در قندهار 200 خانواده به تعداد 1100 نفر، در هلمند 45 خانواده به تعداد 450 نفر و در مشهد 110 خانواده به تعداد 550 نفر را تحت پوشش قرار داده است که ماهانه و یا هر دو ماه یکبار کمک ها به درب منازلشان فرستاده می شود.

وی اظهار کرد: در ایام شیوع ویروس کرونا و ماه مبارک رمضان کمک های بنیاد ویژه شد و جدا از افراد تحت پوشش به افراد آبرومند و برخی از افرادی که تا قبل از این شرایط خودشان به بنیاد کمک می کردند اما در شرایط جدید دچار مشکل شده اند هم کمک هایی اختصاص داده است.

محمدی گفت: از تاریخ هفده اسفند تاکنون این بنیاد به 1032 خانواده بسته های مواد غذایی و وجه نقد ارسال کرده که 345 بسته در مشهد به مبلغ معادل 135 میلیون تومان و در افغانستان 678 بسته به مبلغ معادل 261 میلیون تومان توزیع شده است.

وی اضافه کرد: کمک ها به این بنیاد کاملاً مردمی است و از افغانستانی های مقیم ایران و سایر کشورها جمع آوری می شود.

 

کلیدواژه