نیروهای خارجی نقش اصلی را در ترور علمای دینی در افغانستان دارند
(last modified 1399-03-25T06:20:37+00:00 )
جوزا 25, 1399 10:50 Asia/Kabul

عضو شورای اخوت اسلامی افغانستان گفت: عالمان دینی، مرجع و پناگاه مردم هستند و پیام علمای معتدل در افغانستان، پیام صلح، دوستی و اخوت میان مردم مسلمان افغانستان بوده است

لطف الله حق پرست عضو شورای اخوت اسلامی افغانستان در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری، در مورد موج جدید ترور علمای دینی در افغانستان گفت: علما معتدل از طریق تبلیغ در منابر همیشه مردم و گروه های سیاسی را به صلح و آشتی دعوت می کنند وعالمان دینی، مرجع و پناگاه مردم هستند و پیام علمای معتدل در افغانستان، پیام صلح، دوستی و اخوت میان مردم مسلمان افغانستان بوده است.

وی در مورد حمله اخیر به نمازگزاران مسجد تمیم انصار در کابل که منجر به شهادت مولوی مفلح و جمعی دیگر از نمازگزاران شد افزود: دشمنان اسلام و ملت افغانستان تلاش می کنند که با ترور چهره های معتدل که پیام آور صلح هستند، افراطی گری را در افغانستان گسترش دهند و با حذف علمای معتدل به اهداف شوم خود دست پیدا کنند.

خطیب مسجد جامع تیم انصار تصریح کرد: امروز کسی به دولتمردان افغانستان اعتماد ندارد چون که اکثرا آن ها به دیگران وابسته هستند و این علما هستند که برای مردم هویت می دهند و دشمنان مردم افغانستان می خواهند با شهادت علما دینی تسلط خود بر جامعه را بیشتر کنند.

معاون حزب حرکت اسلامی ملت افغانستان، خاطر نشان ساخت: به شهادت رساندن علمای دینی یک توطئه بسیار خطرناک از طرف غیر مسلمانان بر علیه ملت مسلمان افغانستان است و این کار ادامه همان جنگ صلیبی است که قبلا توسط جورج بوش رئیس جمهور سابق آمریکا علنا اعلام شد.

حق پرست تصریح کرد: علما در داخل مساجد با مردم گفتمان دارند و مردم به انها اعتماد کامل دارند و دشمنان ملت افغانستان می خواهند با حذف این نیروهای خدوم و معتدل افراد افراطی را جایگزین کنند، و کاملا قابل مشاهده است که از منابر و عالمان دینی احساس خطر کرده اند.

 این عالم دینی یادآور شد: دولت و نظام سیاسی افغانستان باید بداند که بدون حضور عالمان دینی که مردم را به صلح و آشتی دعوت می کنند،  نمی تواند دوام بیاور و باید تدابیر لازم را در حفاظت از علما انجام دهد.

وی تصریح کرد: مشروعیت حکومت از طریق همین منابر است و حکومت باید متوجه باشد که اگر علمای معتدل که خواهان صلح و آشتی در افغانستان هستند نباشند حکومت یک لحظه هم دوام نمی آورد.

   

 

کلیدواژه