طرح پیشنهادی تعدیل بودجه سال مالی 1399 افغانستان به دلیل غیرشفاف بودن از سوی مجلس نمایندگان رد شد
(last modified 1399-03-29T07:19:53+00:00 )
جوزا 29, 1399 11:49 Asia/Kabul

نمایندگان حکومت از مصرف و طرح تعدیل بودجه سال مالی 1399 گزارش دقیق و منطقی در نشست عمومی این مجلس ارائه نکردند و این باعث رد آن شد

عضو مجلس نمایندگان افغانستان گفت: نمایندگان حکومت از مصرف و طرح تعدیل بودجه سال مالی 1399 گزارش دقیق و منطقی در نشست عمومی این مجلس ارائه نکردند و این باعث رد آن شد.

قاضی نذیراحمد حنفی در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو دری اظهار داشت: گسترش جدی ویروس کرونا در افغانستان قیمت‌های اجناس و مواد غذایی را چندین برابر افزایش داده و کمک‌های جامعه بین‌المللی هم از سوی حکومت و نهادهای کمک کننده در امور مبارزه با این ویروس مهلک درست به مصرف نمی‌رسد.

این عضو مجلس نمایندگان تاکید کرد: بحث تایید و رد تعدیل بودجه از صلاحیت‌های ویژه‌ی مجلس نمایندگان است و این مسئله از مواردی نیست که حکومت هر وقت خواسته باشد درمورد آن تصمیم‌گیری شود.

وی تصریح کرد: پیشنهاد تعدیل در امور بودجه درصورتی‌که نیاز مبرم وجود داشته باشد فقط در وسط و آخر سال انجام می‌شود.

حنفی اظهار داشت: انتقال پول از یک کد به کد دیگر، سوءاستفاده از بودجه مالی سال 1399 و اختصاص بخشی از آن به مبارزه در امور ویروس کرونا از مواردی‌اند که باعث رد طرح پیشنهادی تعدیل بودجه از جانب مجلس نمایندگان افغانستان شد.

رئیس کمیسیون تقنین مجلس نمایندگان اضافه کرد: حکومت باید جلو مصارف خلاف واقع و غیرضروری را در بودجه سال 1399 و هچنین در امور مبارزه با ویروس کرونا بگیرد و سپس با گزارش شفاف به نمایندگان مجلس پیشنهاد طرح تعدیل بودجه وسط سال را مطرح کند.