قانون رسانه‌های همگانی نیاز به تعدیل و شفافیت مسئولیت‌ها دارد
(last modified 1399-03-31T09:54:04+00:00 )
جوزا 31, 1399 14:24 Asia/Kabul

در تعدیل قانون رسانه‌ها باید مسئولیت‌های دولت و رسانه‌ها واضح و مشخص باشد و رئیس کمیسیون رسیدگی به تخلفات رسانه‌ای و رئیس شورای عالی رسانه‌ها به نمایندگی نهادهای مختلف دینی و مدنی انتخاب شده و مستقل از دولت عمل کند

کارشناس امور رسانه افغان گفت: در تعدیل قانون رسانه‌ها باید مسئولیت‌های دولت و رسانه‌ها واضح و مشخص باشد و رئیس کمیسیون رسیدگی به تخلفات رسانه‌ای و رئیس شورای عالی رسانه‌ها به نمایندگی نهادهای مختلف دینی و مدنی انتخاب شده و مستقل از دولت عمل کند.

محمد رحمتی در گفت‌وگو با خبرگار رادیو دری درمورد طرح تعدیل قانون رسانه‌ها اظهار داشت: نگرانی‌ها نسبت به اصل تعدیل قانون رسانه‌ها نیست، بلکه درمورد برخی مواد قانون رسانه‌ها است که از کلمات و واژه‌های مبهم در آن استفاده شده است.

مدیر مسئول پیشین تلویزیون تمدن تاکید کرد: ابهاماتی که در طرح تعدیل قانون رسانه‌ها وجود دارد، موجب تفسیر به رای از این قانون و در نهایت اهرم فشاری از جانب حکومت بر علیه رسانه‌ها خواهد شد.   

این کارشناس امور رسانه ادامه داد: درصورتی‌که این ابهامات برطرف شود، نگرانی رسانه‌ها حل شده، وزارت اطلاعات و فرهنگ، کمیسیون رسیدگی به تخلفات رسانه‌ای، شورای عالی رسانه‌ها و اصحاب رسانه متوجه مسئولیت‌ها و وظایف‌شان می‌باشد.

رحمتی بیان کرد: رسانه‌ها باید حقوق دیگران و حریم شخصی را رعایت کند و به احکام دینی و شریعت اسلامی پایبند باشد و حکومت باید تعدیل قانون رسانه‌ها را به‌صورت دقیق و واضح انجام دهد.