مجلس افغانستان تحت تاثیر جریان های قومی و سیاسی قرار دارد و نمی تواند تصمیم اساسی در جهت منافع ملی بگیرد
(last modified 1399-04-07T03:34:37+00:00 )
سرطان 07, 1399 08:04 Asia/Kabul

نماینده مردم غزنی گفت: پرسش و پاسخ از وزرا و مسئولان دولتی در مجلس نمایندگان جنبه تشریفاتی دارد و مجلس افغانستان تحت تاثیر جریان های قومی و سیاسی است و نمی تواند تصمیم اساسی در جهت منافع ملی بگیرد

محمد علی عیلزاده نماینده مردم غزنی در مجلس افغانستان، در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در مورد استیضاح جمعی از مسئولان امنیتی در مجلس نمایندگان افغانستان گفت: در هفته های اخیر مشکلات امنیتی در مناطق مختلف افغانستان افزایش یافته است و برای بررسی همین منظور مسئولان امنیتی به مجلس نمایندگان فراخوانده شدند.

وی تصریح کرد: پرسش نمایندگان از مسئولان امنیتی این بود که چرا اقدامات لازم در مقابل این ناامنی انجام نداده اند و ما همه روز شاهد افزایش ناامنی ها هستیم.

نماینده مردم غزنی در مورد جواب مسئولان امنیتی یادآور شد: جواب های که شنیدیم قانع کننده نبود و همه تکراری و هیچ کدام از دلایل قانع کننده نبود و اکثریت نمایندگان ناراضی بودند.

عیلزاده در ادامه به تنش بوجود آمده در میان نمایندگان مجلس در روز استیضاح از مسئولان امنیتی اشاره کرد و افزود: مشکلاتی در درون مجلس هم وجود دارد و این یک واقعیت است برخی از نمایندگان بیشتر نماینده دولت هستند تا مردم و از وزرا و اعضای دولت حمایت می کنند.

وی تصریح کرد: حمایت برخی از نمایندگان از وزرا، مجلس را متشنج و باعث تقابل و اختلاف میان نمایندگان شد و البته مشکلات قومی سیاسی و تتظیمی هم نقش مهمی در تشنج میان نمایندگان مجلس داشت که عزت مجلس زیر سوال رفت.

نماینده مجلس افغانستان در ادامه افزود: الان مدتی است که از تشکیل حکومت جدید و توافق سیاسی گذشته است ولی تا کنون هنوز وزرا به مجلس معرفی نشده اند و همچنان به عنوان سرپرست به کار خود ادامه می دهند.

وی ادامه داد: پرسش و استیضاح وزرا توسط نمایندگان، یک ظرفیت بسیار مهمی است که در اختیار مجلس است ولی در بسیاری از موارد مشاهده شده است که پرسش و پاسخ از وزرا و مسئولان دولتی جنبه تشریفاتی داشته است و تا زمانی که نمایندگان بر دولت نظارت واقعی نداشته باشند وضعیت تغیری نخواهد کرد.

نماینده مردم غزنی خاطر نشان ساخت: مجلس افغانستان تحت تاثیر جریان های قومی و سیاسی قرار دارد و همیشه دچار اختلاف است و تا وقتی که دچار این تنش ها باشد نمی تواند تصمیم اساسی در جهت حفظ منافع ملی بگیرد.

کلیدواژه