شهروندان ولایت غزنی از ناامنی‌ها و کوتاهی حکومت به تنگ آمده و ناگزیر برای مرگ لحظه شماری می‌کنند
(last modified 1399-04-17T04:53:00+00:00 )
سرطان 17, 1399 09:23 Asia/Kabul

وضعیت غزنی از دیر باز ناامن و بی‌ثبات بوده ازطرف شب در چهار اطراف شهر غزنی عملیات و جنگ جریان داشته و اگر حکومت اقدام جدی نداشته باشد غزنی همچون سال گذشته به دست طالبان سقوط خواهد کرد

عضو پارلمان افغانستان گفت: وضعیت غزنی از دیر باز ناامن و بی‌ثبات بوده ازطرف شب در چهار اطراف شهر غزنی عملیات و جنگ جریان داشته و اگر حکومت اقدام جدی نداشته باشد غزنی همچون سال گذشته به دست طالبان سقوط خواهد کرد.

خداداد عرفانی در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو دری درمورد ناامنی‌ها و مشکلات ولایت غزنی اظهار داشت: سقوط ولایت غزنی در سال گذشته توسط طالبان دار و ندار مردم را تباه کرد و ده‌ها نفر هم ازبین رفتند و طالبان این بار هم تصمیم دارند که به هر شکلی می‌شود به این ولایت حمله کنند.

نماینده مردم غزنی در مجلس نمایندگان ادامه داد: مجمع وکلای هزاره‌جات درمورد ولایت غزنی با حکومت، به‌ویژه با وزیران امور دفاع و داخله صحبت کردند و هشدار دادند درصورتی‌که به برخی ولسوالی‌ها و شهر غزنی توجه جدی صورت نگیرد به زودی به دست طالبان سقوط خواهد کرد.

عرفانی با بیان این‌که جامعه مدنی غزنی هم در روزهای گذشته مشکلات و ناامنی‌های این ولایت را با حکومت و رسانه‌ها شریک کرده گفت: ولسوالی‌های اطراف غزنی مثل واغز، قره‌باغ، خوگیانی، رشیدان توسط طالبان سقوط کرده و ولسوالی اندر هم در محاصره شدید و جنگ قرار دارد.

عضو مجلس نمایندگان تصریح کرد: فقط مراکز یازده ولسوالی غزنی به دست حکومت است و بقیه آن در اختیار طالبان قرار دارد.

نماینده مردم غزنی در مجلس نمایندگان اضافه کرد: با این‌که نیروهای نسبتا کافی در ولایت غزنی حضور دارند اما نبود برنامه، تنبلی و توجه نکردن حکومت و ارگان‌های امنیتی و محلی باعث شده تا هر روز چندین تن از شهروندان و نیروهای امنیتی در این ولایت کشته شوند.

وی گفت: بااین‌که اعتراضات نمایندگان مجلس، جامعه مدنی و شهروندان به گوش مسئولین حکومت رسیده اما سکوت آنان پرسش برانگیز است و بااین‌که حکومت مسئولیت تامین امنیت شهروندان را برعهده دارد جنگ در چندین ولایت گسترش پیدا کرده است.

عرفانی افزود: مسئولان حکومت باید برای تامین امنیت ولایات به‌ویژه ولایت غزنی اقدام جدی کرده و مردم را از این وضعیت رقت‌بار نجات دهند.

کلیدواژه