آمار منتشر شده از جمعیت شیعیان افغانستان از سوی امریکا؛ کاملاً غیر واقعی و مغرضانه
(last modified 1399-04-21T09:46:20+00:00 )
سرطان 21, 1399 14:16 Asia/Kabul

عضو پارلمان افغانستان آمار منتشر شده از جمعیت شیعیان افغانستان از سوی وزارت خارجه امریکا را کاملاً غیرواقعی و مغرضانه دانست

عضو پارلمان افغانستان آمار منتشر شده از جمعیت شیعیان افغانستان از سوی وزارت خارجه امریکا را کاملاً غیرواقعی و مغرضانه دانست.

محمد رحیم علی یار نماینده بامیان در پارلمان افغانستان با اشاره به انتشار آمار جمعیت شیعیان افغانستان از سوی وزارت خارجه امریکا که جمعیت آنان را 10 تا 15 درصد اعلام کرده تاکید کرد: انتشار این آمار در مورد جمعیت شیعیان و هزاره های افغانستان کاملاً غیر واقعی و مغرضانه است.

وی افزود: بر اساس بررسی های نه چندان دقیق سازمان ملل متحد که حدود بیست سال قبل انجام شده بود، جمعیت هزاره های افغانستان حدود بیست درصد جمعیت کل افغانستان اعلام شد، به این ترتیب آمار کل جامعه تشیع افغانستان بیشتر از سی درصد خواهد بود.

به گفته این عضو پارلمان افغانستان در حال حاضر آمار دقیقی از جمعیت افغانستان که در نتیجه سرشماری معیاری انجام شده باشد در دست نیست، اغراضی در این زمینه وجود دارد و عده ای نمی خواهند این آمارگیری دقیق انجام شود.

علی یار عنوان کرد: کشورهای دخیل در قضایای افغانستان به انحاء مختلف می خواهند به حساسیت ها و تنش های قومی و مذهبی در این کشور دامن بزنند و یکی از دلایل ارایه آمار غیر واقعی هم همین موضوع است.

وی اضافه کرد: آمار وزارت خارجه امریکا با آماری که سازمان ملل متحد در مورد جمعیت شیعیان افغانستان ارایه کرده بود بسیار متفاوت است بنابراین آنچه وزارت خارجه امریکا منتشر کرده اطلاعات کاملاً نادرست و مغرضانه است.

 

کلیدواژه