اسد 26, 1399 12:50 Asia/Kabul

کشورهای اسلامی اقدام امارات در توافق با رژیم اسرائیل را محکوم و آن کشور را وادار به تجدید نظر در این اقدام کنند

کارشناس سیاسی افغان تاکید کرد: کشورهای اسلامی اقدام امارات در توافق با رژیم اسرائیل را محکوم و آن کشور را وادار به تجدید نظر در این اقدام کنند.

محمد هاشم عصمت اللهی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری اظهار داشت: توافقنامه امارات متحده عربی و رژیم اسرائیل یک پدیده نامیمون و از منکرات سیاسی است که از سوی امارت انجام شد، این توافقنامه در حقیقت به رسمیت شناسی اشغال سرزمین اسلامی فلسطین است. طی بیش از هفتاد سال گذشته هیچ کشور اسلامی رژیم اسرائیل را به رسمیت نشناخته بود و به رسمیت شناسی رژیم صهیونیستی از سوی امارات قلوب مسلمانان را جریحه دار کرد.

وی افزود: امارات بر اساس این توافقنامه کشتار مردم فلسطین توسط اسرائیل را مشروع می داند و این خنجری است که از پشت به مقاومت اسلامی و فلسطین وارد می شود و آوارگی، بی خانمانی و درد و رنج میلیون ها فلسطینی را نادیده می گیرد.

مشاور ارشد رئیس جمهور پیشین افغانستان عنوان کرد: این اقدام امارات همچنان مخالفت صریح با دستورات قرآن کریم و احادیث نبوی است، خداوند متعال به مسلمانان توصیه کرده که به برادران مسلمان خود توجه داشته باشند اما این کشور این دستورات و احادیث و نیز خون فلسطینی ها را زیر پا گذاشت.

به گفته این پژوهشگر افغان اقدام امارات و توافق با رژیم صهیونیستی در واقع پذیرش سیاست قدرت اسرائیل در منطقه است و از این پس امارات تهدید جدی برای منافع مسلمانان در منطقه خواهد بود و رژیم اسرائیل از امارات به عنوان یک پایگاه نظامی استفاده کرده و به گسترش استراتژی توسعه طلبانه خود ادامه خواهد داد.

عصمت اللهی اظهار کرد: بنابراین تمام مسلمانان باید این عمل خائنانه و رذیلانه امارات را محکوم کنند و از آن کشور بخواهند که در این اقدام خود تجدید نظر کند. اسرائیل غاصب استراتژی از نیل تا فرات را در دستور کار خود داشته و دارد و همه مسلمانان باید از توسعه منطقه ای این خباثت اسرائیل جلوگیری کنند.

وی با اشاره به حمایت همیشگی مردم مسلمان افغانستان از ملت مظلوم فلسطین یادآور شد در گذشته ها در پاسپورت های افغانستان درج می شد که یک تبعه افغانستان می تواند به تمام کشورها به جز سرزمین های اشغالی تحت سیطره اسرائیل سفر کند و در پاسپورت های برخی دیگر از کشورها هم چنین چیزی درج بوده است.

 

کلیدواژه