سنبله 11, 1399 16:11 Asia/Kabul
  • دیدگاه رهبر معظم انقلاب درباره اقدام دولت امارات متحده عربی در عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی

حضرت آیت الله خامنه‌‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (سه‌شنبه) در ارتباط تصویری با  سی و چهارمین اجلاس آموزش و پرورش، در بخشی  از سخنانشان در تحلیلی روشن از روند جریان های سازشکارانه با رژیم صهیونیستی؛ اهداف و پیامدهای شوم برقراری رابطه ننگین بین امارات و رژیم جنایتکار اسراییل را تشریح کردند.

رهبر معظم انقلاب همچنین در محور دیگر سخنانشان  به تبیین اهمیت نقش آموزش و پرورش در «تربیت انسان شایسته» پرداختند.

سخنان امروز رهبرمعظم انقلاب در هردو زمینه حاوی نکاتی مهم و راهبردی است. 

درموضوع نخست یعنی در بحث تعلیم و تربیت؛ ایشان  با اشاره به اصرار غربی‌ها برای نفوذ در آموزش و پرورش کشورها با انگیزه تحمیل سبک زندگی غربی، از سند ۲۰۳۰ و یا نفوذ در آموزش و پرورش برخی کشورهای منطقه به‌عنوان نمونه‌ یاد کردند و گفتند: امروز فلسفه اجتماعی غرب در خود غرب شکست خورده و مظاهر فسادانگیز آن از هالیوود تا پنتاگون کاملاً نمایان است.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر حساسیت در مقابل نفوذ دشمن افزودند: دشمن قصد دارد کاری را که بوسیله نظامی از انجام آن ناتوان است، با نفوذ و از راههایی مانند سند ۲۰۳۰ و ساختن انسان‌هایی تربیت کند که مثل او فکر و اهداف عملیاتی او را پیاده کنند تا زمینه غارت ملتها فراهم شود.

امروزه راه سیطره برملتها لزوما" استفاده از جنگ نیست. نظام سلطه به شیوه های گوناگون سعی دارد نسل آینده کشورها، تفکر، فرهنگ، نگاه و سلیقه مورد نظر او را در مسائل جهانی داشته باشند و نخبگان و سیاستمداران همان گونه فکر و عمل کنند که او تمایل دارد. انتقاد ایشان درخصوص  سند 2030 یونسکو نیز اشاره ای با همین مضون است. از اینروست   که باید با  شناخت دقیقتر لایه های پنهان  اهداف دشمنان نظام، راهبردها و راهکارهای موثری را برای ارتقای کمی و کیفی  فعالیت های آموزشی و پرورشی تدوین کرد و بکار بست. 

آنچه که در بخش دیگری از سخنان رهبر معظم انقلاب درخصوص اقدام دولت امارات متحده عربی در عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی مورد اشاره گرفت؛ نیز برمبنای همین نکته کلیدی است. چرا که  هر حرکت اشتباه می تواند برای آینده ملت ها وحتی فراتر ازآن پر هزینه و زیانبار باشد. 

ایشان در این خصوص با ابراز تأسف از همکاری دولت امارات متحده عربی با اقدامات قساوت‌آمیز رژیم صهیونیستی و عناصر خبیث صهیونیست در هیأت حاکمه آمریکا علیه مصالح جهان اسلام و منطقه، این حرکت  را خیانتی به دنیای اسلام، جهان عرب و کشورهای منطقه و به مسئله مهم فلسطین خواندند و گفتند: البته این وضعیت دیری نخواهد پایید اما لکه ننگ آن بر پیشانی کسانی که غصب کشور و آواره کردن ملت فلسطین را به بوته فراموشی سپردند و پای صهیونیستها را در منطقه باز کردند، باقی خواهد ماند.

 آمریکا برای مشروع جلوه دادن جایگاه رژیم صهیونیستی در جهان عرب و امت اسلامی به دنبال ایجاد روابط دیپلماتیک و اقتصادی علنی میان اسرائیل و کشورهای عربی است. این استراتژی دو هدف  را پیگیری می کند:

هدف نخست – کاستن از اهمیت  "گفتمان مقاومت و ایستادگی" و جایگزین کردن آن با جریان سازش در قالب پروژه معامله قرن است.

هدف دوم - فروپاشی نرم  اقتصادی و امنیتی کشورهای طرف رابطه با رژیم صهیونیستی در میان مدت و دراز مدت است.

تاریخ معاصر منطقه اما نشان می دهدهیچ کشوری از طریق ارتباط با اسرائیل به ثبات و امنیت سیاسی و اقتصادی نرسیده و برعکس به مسیراضمحلال وفروپاشی درونی سوق یافته است.

کلیدواژه