سنبله 24, 1399 12:48 Asia/Kabul

همکاری اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی با سرکنسولگری جمهوری اسلامی افغانستان در مشهد در ارتباط با روند تثبیت هویت و اعطای تذکره الکترونیکی برای مهاجرین افغانستانی

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین استانداری خراسان رضوی از همکاری این اداره کل با سرکنسولگری جمهوری اسلامی افغانستان در مشهد در ارتباط با روند تثبیت هویت و اعطای تذکره الکترونیکی برای مهاجرین افغانستانی خبر داد.

محمد تقی هاشمی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری اظهار داشت: یکی از موضوعات مهمی که طی چهل سال گذشته در مجموعه ی همکاری های دوجانبه به آن توجه نشده و باعث مشکلات زیادی برای مهاجرین شده بود مسئله تائید هویت اتباع افغانستانی است. جمهوری اسلامی ایران در این زمینه پیگیری ها و مذاکراتی انجام داد و درخواست های زیادی به نفع مهاجرین مطرح شد.

وی افزود: در ماه های گذشته با توجه به سفر  محمد حنیف اتمر سرپرست وزارت امورخارجه افغانستان به جمهوری ایران و دیدارهای وی با مقامات ایرانی، این موضوع مطرح شد و توافقات و نتایج خوبی هم درپی داشت که عملیاتی شده و به این ترتیب مهاجرین افغانستانی قادر خواهند بود هویت افغانستانی خود را تثبیت و با دریافت تذکره، پاسپورت های الکترونیکی خود را نیز دریافت کنند.

این مقام ایرانی عنوان کرد: با عملیاتی شدن این برنامه بسیاری از مشکلات مهاجرین افغانستانی که انتظار می رفت از سوی مسئولان ایرانی حل شود اما از حوزه اختیارات آنان خارج بود حل خواهد شد.

هاشمی اضافه کرد: در این جهت دو اقدام مهم صورت گرفته؛ یکی پیگیری‌های فراوانی که انجام شده تا این کار عملیاتی شود و مشکلات مردم در اسرع وقت حل شود و دیگر اینکه در کنار اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی سالن مناسبی در اختیار مجموعه ی کنسولگری جمهوری افغانستان در مشهد قرار داده شده تا این برنامه اجرا شود.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین استانداری خراسان رضوی گفت: این سالن به این دلیل در کنار محل اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی در اختیار کنسولگری افغانستان در مشهد قرار گرفت تا دست اندرکاران برنامه بتوانند از تجهیزات و امکانات مناسب مانند محیط  آرام،  پارکینگ و دیگر خدمات لازم و موجود استفاده کنند و مردم بدون مشکل و با کمترین دغدغه این خدمات را دریافت کنند.

وی اضافه کرد: این سالن به صورت امانی و به مدت شش ماه در اختیار قرار گرفته که البته تا یک سال قابل تمدید است. در عین حال در صورتی که مهاجرین افغانستانی دچار مشکلاتی شدند که مرتبط به کار اداره اتباع و مهاجرین خارجی می شد، در نزدیکی این اداره حضور داشته باشند تا مشکلات آنان بدون معطلی برطرف شده و زودتر به اهداف خود برسند.

 

کلیدواژه