تحلیل رهبر معظم انقلاب از هیاهوی کاخ سفید و یاوه گویی های مقام های امریکا بر ضد ایران
(last modified 1399-07-21T12:03:36+00:00 )
میزان 21, 1399 16:33 Asia/Kabul
  • تحلیل رهبر معظم انقلاب از هیاهوی کاخ سفید و یاوه گویی های مقام های امریکا بر ضد ایران
    تحلیل رهبر معظم انقلاب از هیاهوی کاخ سفید و یاوه گویی های مقام های امریکا بر ضد ایران

دولت آمریکا در چارچوب تحلیلی غلط و به امید به زانو در اوردن ایران ،با زیر پا گذاشتن همه قوانین و تعهدات بین المللی ،سنگین ترین تحریم ها را بر ضد ملت ایران اعمال  کرده است .

واقعیت ها  اما نشان می دهد که این تحلیل غلطی فاحش است  و اساس این توهمات چیزی جز اشتباه محاسباتی دولتمردان و نظریه پردازان کاخ سفید نبوده است .

سخنان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ، رهبر معظم انقلاب وفرمانده معظم کل قوای ایران درروز دوشنبه درارتباط تصویری با مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشگاههای افسری نیروهای مسلح در دانشگاه افسری امام‌علی علیه‌السلام  تصویری روشن از این واقعیت است .

فرمانده معظم کل قوای ایران، علت هیاهوی اراذل یاوه‌گو در امریکا درباره توانایی های دفاعی، موشکی و منطقه‌ای ایران را محاسبات دقیق و عقلانی جمهوری اسلامی برای رسیدن به این توانایی‌ها دانستندو گفتند، یاوه گویی آمریکایی ها، ناشی از ترس و همچنین عقب ماندگی آنها در این عرصه است اما باید بدون توجه به این فضاسازی ها، دستگاه محاسباتی عقلانی را حفظ کرد و جمهوری اسلامی در همه این عرصه ها باز هم پیش خواهد رفت.
امریکا هر بار با تکرار خطاهای راهبردی با شکست مواجه می شود. اکنون به تحقیق می توان گفت که امریکا در سیاست هایش بر ضد ایران به بن بست رسیده است . نشانه های این بن بست ؛ سخنان سخیف و بیمار گونه فردی است که در کاخ سفید نشسته و تصور می کند برهمه دنیا تسلط  و حاکمیت دارد   . همانگونه که رهبرمعظم انقلاب وفرمانده معظم کل قوای ایران تصریح کردند، وضع امروز آمریکا با هزاران میلیارد دلار کسری بودجه و دهها میلیون گرسنه و انسان زیر خط فقر بسیار بد است.

ارزیابی واقع بینانه از وضعیت و شرایط فعلی امریکا  را می توان در درماندگی و سردرگمی کاخ سفید دید .آمریکا  نه تنها هژمونی خود را نسبت به کشورهای مختلف دنیا از دست داده ؛بلکه در عرصه داخلی نیز با چالش های جدی اقتصادی و شکاف های عمیق اجتماعی ،تبعیض های نژادی و اقتصادی مواجه است . در عرصه بین المللی نیز مخالفت ۱۳ کشور با آمریکا در شورای امنیت آنهم برای سه بار در کمتر از یک ماه یک اتفاق نادر در تاریخ سازمان ملل است.  تا جاییکه حتی رسانه های امریکا از جمله روزنامه «واشنگتن پست» سیاست های  دونالد ترامپ را ورشکستگی کامل ارزیابی کرده اند. 

آمریکا از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در واقع  هر کاری  را که توانسته ؛ از تحریم تا حمایت از رژیم صدام در تحمیل جنگ به ایران ، طراحی کودتا و حمایت از گروه های تروریست برای ضربه زدن به ایران  انجام داده ، اما حاصلی جز شکست و نا امیدی نداشته است. برغم همه فشارها واقدامات جنایتکارانه ای  که آمریکا در دوران ریاست جمهوری ترامپ انجام داده، ملت ایران  اما نشان داده است که سیاست‌ داخلی و خارجی‌اش تحت تاثیر آمدن و رفتن افراد در کاخ سفید نیستو  از تحریم نیز به‌عنوان وسیله‌ای برای مقاوم‌سازی واقعی اقتصاد کشوراستفاده خواهد کرد.

در عین حال باید متوجه بود که جمهوری اسلامی در کوران نبرد سیاسی، فکری، جنگ نرم و احیاناً برخوردهای سخت با جبهه مستکبران قرار داشته و دارد. این بدان معناست که دشمنان از تلاش برای ضربه زدن به  ملت ایران  مأیوس نشده وبا تهدید ها و تحریم ها در صدد  تردیدافکنی در اراده ملت ایران هستند . با توجه به همه این واقعیت ها  است که رهبر معظم انقلاب با اشاره به تحول در تهدیدها، مقابله با آنها را  نیازمند برنامه‌های جدید دانستند و تأکید کردند، در پژوهش‌های دانشگاههای نیروهای مسلح ایران باید پیش‌بینی تهدیدهای جدید و شناخت راههای مقابله با آنها مورد توجه جدی قرار گیرد.

کلیدواژه