مسابقات لیگ برتر فوتبال افغانستان با اجازه فیفا و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد
(last modified 1399-07-28T10:16:19+00:00 )
میزان 28, 1399 14:46 Asia/Kabul

مسابقات لیگ برتر فوتبال افغانستان امسال با اجازه فیفا و با رعایت پروتکل های بهداشتی با حضور تماشاگران برگزار شد

سخنگوی جدید و مسئول نشرات و ارتباطات فدراسیون فوتبال افغانستان گفت: مسابقات لیگ برتر فوتبال افغانستان امسال با اجازه فیفا و با رعایت پروتکل های بهداشتی با حضور تماشاگران برگزار شد.

محمد فیروز مشعوف در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری اظهار داشت: سازمان فیفا با توجه به میزان شیوع ویروس کرونا در هر کشور اجازه برگزاری لیگ های فوتبال را با شرایط خاص صادر می کند و از آنجایی که در زمان برگزاری این لیگ میزان شیوع این ویروس در افغانستان کم بود اجازه برگزاری آن با حضور تماشاگران صادر شد.

وی افزود: برگزاری لیگ برتر فوتبال، دلخوشی مردم افغانستان است، به همین جهت با کاهش شیوع ویروس کرونا وزارت صحت عامه اجازه فعالیت فدراسیون فوتبال را صادر کرد که اولین برنامه فدراسیون برگزاری لیگ برتر بود که برگزار شد.

به گفته سخنگو و مسئول نشرات و ارتباطات فدراسیون فوتبال افغانستان با وجود اینکه تیم ها تمرینات کافی نداشتند، مدت طولانی در قرنطینه بودند، به یکباره از آنها خواسته شد که لیگ را برگزار کنند، از لحاظ کیفی مسابقات خوبی برگزار شد و رفته رفته بازی تیم ها بهتر شد و با تجربیاتی که داشتند مسابقات در سطح مناسبی برگزار شد و سرانجام تیم شاهین آسمایی با غلبه بر سیمرغ البرز برای پنجمین بار مقام قهرمانی لیگ برتر افغانستان را به دست آورد.

مشعوف در پاسخ به سوالی در مورد امکان خطر آفرین بودن برگزاری مسابقات با حضور تماشاگران در دوران شیوع ویروس کرونا عنوان کرد: فیفا براساس وضعیت سرعت انتشار ویروس کرونا در هر کشور  نوع برگزاری مسابقات را مشخص می کند چنانکه در فرانسه هم تعداد کمی از تماشاگران به استادیوم رفتند، باتوجه به شیوع موج دوم کرونا کشورهای اروپایی و امریکایی قرنطینه شده اند اما درافغانستان فعلا در زمزمه است و اگر وضعیت غیر قابل کنترل شود جلو تجمعات گرفته خواهد شد.

سخنگوی فدراسیون فوتبال افغانستان در ادامه گفت: ما نکات بهداشتی را در جریان مسابقات رعایت کردیم و برای تمام تماشاگران ماسک و ژل ضد عفونی کننده توزیع شد هرچند کنترل حدود شش هزار تماشاگر کار آسانی نیست.

مشعوف در مورد برگزاری لیگ فوتبال بانوان افغانستان هم گفت: برگزاری لیگ بانوان هم امسال یک ابتکار خوب و فوق العاده بود که تیم های هرات، کابل و بلخ مانند گذشته در آن حضور داشتند. در این مسابقات از ولایت جوزجان هم تیم داشتیم و تیم بانوان غور هم برای دومین بار در این مسابقات شرکت کرده بودند. وی افزود: مسابقات از لحاظ کیفی بسیار پیشرفت کرده و این امیدواری وجود دارد که حداقل در سال های آینده با برگزاری تورلمنت بانوان یک تیم خوب از فوتبال بانوان افغانستان تشکیل شود.

وی وجود سخت گیری ها در بسیاری از خانواده ها در افغانستان را از موانع اصلی ورود دختران به دنیای ورزش و فوتبال دانست و گفت: تعداد کمی از دختران به ویژه در ولایات افغانستان اجازه خانواده شان را برای حضور در میادین ورزشی پیدا می کنند به همین خاطر ولایات از بودجه و امکانات کمتری هم برخوردارند و همین موضوع باعث می شود که تیم فوتبال بانوان از لحاظ فنی سرعت رشد کمتری نسبت به تیم فوتبال آقایان داشته باشد.

سخنگوی فدراسیون فوتبال افغانستان اظهار امیدواری کرد که از هر دوره لیگ برتر چهره های خوبی انتخاب شود چنانکه بازیکنانی که سال های گذشته برای تیم ملی انتخاب شدند درخشش خوبی داشتند.

وی اضافه کرد: دولت افغانستان توجه بیشتری به بحث ورزش و به ویژه فوتبال داشته باشد که طرفداران بیشتری در بین ورزش ها دارد و به این ترتیب در سال های آینده شاهد درخشش فوتبال افغانستان در مسابقات خارجی باشیم.

 

کلیدواژه