با عادی شدن شرایط دانشگاه کابل نمایشگاه کتاب ایران و افغانستان برگزار خواهد شد
(last modified 1399-08-14T08:50:11+00:00 )
عقرب 14, 1399 13:20 Asia/Kabul

با عادی شدن شرایط دانشگاه کابل و فراهم شدن شرایط، نمایشگاه کتاب ایران و افغانستان برگزار خواهد شد

معاون سازمان فرهنگ و ارتباطات جمهوری اسلامی ایران گفت: با عادی شدن شرایط دانشگاه کابل و فراهم شدن شرایط، نمایشگاه کتاب ایران و افغانستان برگزار خواهد شد.

مجتبی نوروزی از دست اندرکاران برگزاری این نمایشگاه در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری ضمن ابراز تسلیت به مناسبت شهادت تعدادی از دانشجویان دانشگاه کابل در حمله تروریستی روز دوشنبه به این دانشگاه، از طرف خودش و رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل این حمله تروریستی به یک مرکز علمی و فرهنگی را محکوم کرد.

معاون مرکز مطالعات فرهنگی بین‌المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب ایران و افغانستان در محل دانشگاه کابل در حال برگزاری بود که حمله تروریستی به وقوع پیوست.

وی افزود: اگرچه نمایشگاه کتاب هدف حمله نبود و تروریست ها هدف دیگری را دنبال می کردند، اما از آنجا که دانشگاه کابل در یک شرایط امنیتی قرار گرفت و با زحمات نیروهای امنیتی افغان دانشگاه به سرعت تخلیه شد، دست اندرکاران نمایشگاه، ناشرین و کتابفروشانی که در نمایشگاه حاضر بودند نیز محل را ترک کردند.

نوروزی اظهار داشت: در حال حاضر امکان برگزاری نمایشگاه کتاب وجود ندارد اما زمانی که دانشگاه به حالت عادی بازگردد این آمادگی وجود دارد که این خدمت فرهنگی به دانشجویان ارایه شود.

این فعال فرهنگی ایرانی گفت: ادامه کار دانشگاه پیام محکمی به تروریست ها است که جوانان افغانستان و اهالی فرهنگ و ادب از راه خود دست برنخواهند داشت.

معاون سازمان فرهنگ و ارتباطات جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: در بازخوردهای فضای افکار عمومی هم مشاهده شد که همه جوانان تاکید داشتند راه علم و دانش را ادامه خواهند داد و به خاطر ترس از تروریست ها از مسیر خود منحرف نخواهند شد.

وی افزود: در حال حاضر منتظر تصمیم مسوولان برای بازگشت دانشگاه کابل به حالت عادی و فراهم شدن شرایط برگزاری نمایشگاه کتاب هستیم.

 

کلیدواژه