دلو 14, 1399 10:36 Asia/Kabul

مردمی بودن و رهبری خردمندانه از نقاط تمایز انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب ها در جهان است

فعال فرهنگی ایرانی گفت: مردمی بودن و رهبری خردمندانه از نقاط تمایز انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب ها در جهان است.

محمد کاظم صباغی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری ضمن تبریک فرا رسیدن چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران که مقارن با سالگرد ولادت حضرت زهرا (س) هم شده اظهار داشت:  

آنچه انقلاب اسلامی ایران را از سایر انقلاب ها متمایز می کند، مردمی بودن آن است که متعلق به همه اقشار و خیزش هماهنگ یک ملت بود.

وی افزود: چیزی هم که باعث شده این انقلاب در مسیر اصلی خود ثابت قدم پیش برود، جلو انحرافات در آن گرفته شود و با مشکلات انقلاب های دیگر یا حرکت های سال های اخیر کشورهای عربی مواجه نشود، موضوع ولایت و رهبری انقلاب است.

این فعال فرهنگی تصریح کرد: در ابتدا بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) انقلاب را سازماندهی کرده و به پیش برد و سپس رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای آرمان های امام راحل (ره) را تا امروز پیگیر بوده و هستند و با قدرت انقلاب را در مسیری پیش بردند که امام راحل (ره) ترسیم کرده بودند و روز به روز هم بر صلابت، قدرت و شوکت انقلاب افزوده می شود.

صباغی عنوان کرد: انقلاب اسلامی ایران تاثیرات عمیقی بر کل جهان گذاشته و طی چهل و دو سال اخیر اوضاع دنیا از آن چیزی که در قبل از انقلاب اسلامی بود، تغییر بسیار زیادی کرده، هیمنه استکبار در بین همه ملل درهم شکسته و مردم دیگر کشورها با الگوگیری از انقلاب اسلامی ایران تلاش کرده اند نمونه این حرکت را در کشورهای خود داشته باشند و به نوعی انقلاب اسلامی به تمام نقاط دنیا صادر شده است.

این کارشناس فرهنگی در خصوص تاثیرات انقلاب اسلامی ایران بر جوانان هم گفت: پیشرفت های علمی، نظامی، فناوری در زمینه های مختلف پس از پیروزی انقلاب سبب شده که روحیه امید، نشاط و سر زندگی در بین جوانان زنده شود و امروز ایران کشوری است که در بسیاری از زمینه ها جزو معدود کشورهای مجهز به فناوری های مختلف هسته ای و نظامی و دارای پیشرفت چشمگیر علمی می باشد که دستاوردهای فراوانی در عرصه های مختلف دارد.

وی اضافه کرد: این مسایل باعث شده جوانان به امید و بالندگی برسند که در حرکت های چند سال اخیر مشاهده شده و رهبر معظم انقلاب اسلامی هم بر خودباوری و رجوع به نسل جوان دارند.

 

کلیدواژه