انقلاب اسلامی ایران خود باوری و استکبار ستیزی را در بین همه آزادی خواهان جهان به وجود آورد
(last modified 1399-11-21T10:03:48+00:00 )
دلو 21, 1399 14:33 Asia/Kabul

رئیس خبرگزاری اطلس افغانستان گفت: بیداری امت های اسلامی یکی از پیامدهای انقلاب اسلامی ایران است که بخش زیادی از مردم آزادیخواه جهان که قرن ها تحت ظلم و سیطره استکبار قرار داشتند، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به خودباوری رسیدند و در مقابل ظلم و ستم، استبداد و استعمار ایستادند.

سید احمد موسوی مبلغ رئیس خبرگزاری اطلس افغانستان در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری، با اشاره به چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: دستادوردهای انقلاب اسلامی ایران آغاز یک تمدن جدید اسلامی برای مسلمانان و کشورهای اسلامی است که در سال های گذشته تحت تاثیر استکبار، بیشتر به کشورهای مصرف کننده تبدیل شده بودند و فاقد هر گونه ساختار اقتصادی، سیاسی و اراده ی ملی در برابر حاکمان خود بودند.

وی افزود: کشورهای اسلامی در گذشته از نظر تکنولوژی در پایین ترین سطح قرار داشتند و از لحاظ فناوری نیز دارای کمترین امکانات بودند و اقتصاد آن ها متکی به فروش مواد خام و مواد نفتی بود تا اینکه با رخ داد انقلاب اسلامی و پیروزی آن، جهشی در وضعیت این کشورها صورت گرفت و این اولین تاثیر انقلاب اسلامی بر جهان اسلام و کشورهای منطقه بود.

این کارشناس افغان بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران روحیه خود باوری و استکبار ستیزی را نه تنها در بین مسلمانان و کشورهای اسلامی بلکه در بین همه آزادی خواهان جهان به وجود آورد و آن ها از انقلاب اسلامی الهام گرفتند و با شجاعت در برابر زیاده خواهی های کشورهای امپریالیستی به ایستادگی و مقاومت پرداختند.

موسوی مبلغ اظهار داشت: در حال حاضر کشورهای اسلامی تنها روش قوت یافتن ملت های مسلمان را الگوگیری از پیروزی انقلاب اسلامی و موفقیت های آن می دانند که علی رغم مشکلات و تهدیدها و تحریم ها مقدمات لازم برای مبارزه علیه استکبارگران فراهم ساخت.

وی افزود: بیداری امت های اسلامی نیز یکی دیگر از پیامدهای انقلاب اسلامی است که بخش زیادی از مردم آزادیخواه جهان که قرن ها تحت ظلم و سیطره استکبار قرار داشتند و توان هر گونه مقاومت از آن ها سلب شده بود، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به خودباوری رسیدند و در مقابل ظلم و ستم، استبداد و استعمار ایستادند.

این فعال رسانه ای یادآور شد: امروزه به لطف انقلاب اسلامی، مقاومت فلسطین به یک مقاومت شکست ناپذیر تبدیل شده و در روز قدس نیز در سرتاسر جهان مردم غیر مسلمان هم باشعار آزادی فلسطین در خیابان ها می آیند و آزادی این سرزمین غصب شده را می خواهند و علیه تبعیض نژادی و تجاوزگری رژیم غاصب اسرائیل، متحدین آن ها و آمریکا شعار می دهند که این یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است که نمی شود از آن چشم پوشی کرد.

وی خاطر نشان ساخت: مسئله فلسطین مانند زخم عمیقی بر پیکره ی امت اسلامی وارد شده بود و ممکن بود این زخم عمیق از سوی رهبران کشورهای اسلامی فراموش شود و جهان اسلام تسلیم دشمنان خود شود، اما با پیروزی انقلاب اسلامی، مسئله فلسطین به مسئله اول جهان اسلام تبدیل شد و انقلاب اسلامی از مردم فلسطین مبارزانی ساخت که در برابر بزرگترین قدرت های نظامی منطقه، بدون سلاح ایستادگی کنند.

 

کلیدواژه