انتصاب افراد غیر متخصص در پست های دولتی؛ سبب بروز مشکلات امنیتی در هلمند و قندهار
(last modified 1399-12-05T11:01:13+00:00 )
حوت 05, 1399 15:31 Asia/Kabul

انتصاب افراد غیر متخصص در پست های مختلف دولتی در ولایت های جنوبی از جمله هلمند و قندهار سبب بروز مشکلات جدی از جمله مشکلات امنیتی در این ولایت ها شده است

نماینده ولایت قندهار در پارلمان افغانستان تاکید کرد: انتصاب افراد غیر متخصص در پست های مختلف دولتی در ولایت های جنوبی از جمله هلمند و قندهار سبب بروز مشکلات جدی از جمله مشکلات امنیتی در این ولایت ها شده است.

فریبا احمدی کاکر در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری با اشاره به اظهارات برخی نمایندگان پارلمان در مورد  ادامه اختلافات مقامات محلی و سرگرم بودن آن ها به کارهای شخصی و اختلافات قومی و امکان سقوط ولایت های جنوبی قندهار و هلمند اظهار داشت: در قندهار همواره مسایل قومی و زبانی مطرح بوده اما یک مساله مهم دیگر این است که بسیاری از مسوولان در سمت هایی قرار گرفته اند که در آن حرفه ای و متخصص نیستند و البته این موضوع در ولایت های دیگر هم دیده می شود.

وی که خود در قندهار حضور داشت، عنوان کرد که در حال حاضر وضعیت به گونه ای نیست که احساس شود قندهار در حال سقوط به دست طالبان باشد، اگرچه در رسانه ها اخباری در این زمینه منتشر شده اما وضعیت در آن حد وخیم نیست.

احمدی کاکر گفت: با فرمانده پلیس هلمند هم تماس گرفته و وی اخبار منتشر شده در خصوص وضعیت امنیتی وخیم هلمند و خطر سقوط این ولایت را رد کرده است.

این نماینده پارلمان افغانستان در عین حال اظهار کرد: مشغول بودن مسوولان محلی به مسایل شخصی و قومی به خودی خود باعث نگرانی است زیرا ممکن است هر نوع مشکلی را درپی داشته باشد.

وی اضافه کرد: در قندهار اقوام مختلفی زندگی می کنند که اگرچه بیشتر پشتون هستند اما در میان پشتون ها هم اقوام مختلف وجود دارد و بسیاری از کرسی های دولتی هم بر اساس نفوذ قومی به افراد سپرده می شود نه بر اساس ضوابط، تخصص و مهارت افراد که این خود باعث بروز مشکلات از جمله ناامنی می شود.

 

کلیدواژه