تجلیل رهبر معظم انقلاب از بیداری، ایستادگی و عزم ملت فلسطین+ صوت
(last modified 1400-02-22T04:24:33+00:00 )
ثور 22, 1400 08:54 Asia/Kabul

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر روزسه‌شنبه در دیدار تصویری با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی از دو حادثه بسیار تلخ و خونین اخیر در جهان اسلام یعنی در افغانستان و فلسطین؛ ابراز تأسف عمیق واین جنایات را به شدت محکوم کردند.

رهبر معظم انقلاب، با اشاره به جنایات وحشیانه و ظالمانه صهیونیست‌ها در مسجدالاقصی، قدس شریف و دیگر مناطق فلسطین با تجلیل از بیداری، ایستادگی و عزم جزم ملت فلسطین افزودند: صهیونیست‌ها جز زبان زور چیزی نمی‌فهمند لذا فلسطینی‌ها باید با افزایش قدرت و مقاومت خود، جنایتکاران را به تسلیم شدن و توقف اقدامات وحشی‌گرانه مجبور کنند.
شهر قدس و مسجد الاقصی از بیش از دو هفته پیش تاکنون شاهد حملات صهیونیست ها و نظامیان جنایتکار رژیم صهیونیستی به نمازگزاران در مسجد الاقصی و شهروندان فلسطینی است.

اوضاع قدس و کرانه باختری و نوار غزه در پی اصرار اشغالگران صهیونیست بر ادامه هتک حرمت مسجدالاقصی؛ سبب شد مقاومت فلسطین با موشکباران شهرکهای صهیونیست نشین اطراف غزه به این جنایات پاسخ دهد.

.در ادامه پاسخ مقاومت به جنایات صهیونیست ها؛جهاد اسلامی فلسطین،" تل آویو" و دیگر شهرهای رژیم صهیونیستی را نیزهدف قرار داد  

جنایات اسراییل علیه ملت مظلوم فلسطین و تکرار حوادث تروریستی در افغانستان ظاهرا" نقطه توقفی ندارد؛ اما علت این جنایات را در کجا باید جستجو کرد. واقعیت این است که سرچشمه بسیاری از معضلات جهان اسلام  از تروریسم تا کشتار بی رحمانه زنان و کودکان در افغانستان، فلسطین و یمن و آواره شدن  میلیون ها زن و کودک  نتیجه سیاست‌های زیاده خواهانه، اشغالگری و حمایت قدرت های زورگو از ظالمان و جنایتکاران است.

از این دید گاه سخنان رهبر معظم انقلاب بر دو جنبه  مهم  تاکید دارد:

جنبه نخست؛ تاکید بر ابعاد انسانی مسئله فلسطین است.ملت فلسطین قربانی بی عدالتی و یک ظلم آشکار تاریخی شده است و برغم  گذشت بیش از 7 دهه از این اشغالگری ؛ جهان همچنان نظاره گر جنایات اسراییل است.

رهبر معظم انقلاب با اشاره به این واقعیت تلخ گفتند: این جنایات درجلوی چشم جهانیان قرار دارد و همه باید با محکوم کردن آن، به وظایف خود عمل کنند.

جنبه دوم حائز اهمیت در سخنان رهبرمعظم  انقلاب؛ تاکید بر ضرورت استمرار جریان مقاومت بعنوان تنها راه احقاق حقوق ملت فلسطین است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، در بیان این نکته راهبردی ،پیش از این نیز؛ راه رهایی ملت مظلوم فلسطین را در «ایستادگی و مقاومت شجاعانه» دانسته و تأکید کرده اند: " ملت، عناصر و سازمانهای فلسطینی باید با «جهاد فداکارانه» عرصه را بر آمریکا و دشمن صهیونیستی تنگ، و همه دنیای اسلام نیز از این مقاومت شجاعانه حمایت و پشتیبانی کنند."

ملت فلسطین برای دفاع از سرزمین خود در مقابل اشغالگر، اکنون  مصمم تر و قوی تر در مقابل  دشمن متجاوز ایستاده است .چنانکه "اسماعیل هنیه"، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرده است که این جنبش مصمم است به مقابله با اشغالگران تا توقف تمام صحنه های تجاوزگری و تروریسم در قدس و مسجدالاقصی ادامه دهد.

«مجید صفاتاج» کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اهداف رژیم صهیونیستی ازاصراربر ادامه جنایات علیه فلسطینیان  می گوید:

تجربه بیش از هفت دهه ظلم تاریخی نشان می دهد اشغالگران قدس هرگز تن به پرداخت حقوق مظلومین نمی دهند. تنها راه پایان دادن به  این وضعیت ، تداوم مقاومت برای وادارساختن اشغالگران به تسلیم شدن در برابرحقوق بین الملل و تبعیت ازاصل تعیین سرنوشت توسط ملت فلسطین است ."

 بی تردید در این شرایط حساس تاریخی، حمایت از ملت  مظلوم فلسطین برای رهایی از این ظلم ، یک تکلیف انسانی، دینی و اخلاقی است و همه جوامع بشری به عنوان شهروندان جامعه جهانی موظف هستند که به این تکلیف عمل کنند.

کلیدواژه