نام نویسی اتباع خارجی کرمان جهت حضور در پیاده‌روی اربعین حسینی آغاز شد
(last modified 1395-08-12T11:41:17+00:00 )
عقرب 12, 1395 16:11 Asia/Kabul
  • «حمید شمس الدینی»  مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان
    «حمید شمس الدینی»  مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان از آغاز نام نویسی اتباع خارجی جهت حضور در اربعین خبر داد و گفت: اتباع دارای کارت آمایش، کارت هویت، گذرنامه‌های خانواری و مجردی، اقامت دائم، دفترچه پناهندگی و دفترچه اقامت برای ثبت نام اقدام نمایند.

«حمید شمس الدینی»  مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان با اشاره به نحوه حضور اتباع خارجی در پیاده روی اربعین حسینی، افزود: ثبت نام از روز گذشته از دهم عقرب آغاز و تا تاریخ 23  عقرب ادامه دارد و اتباع خارجی می‌توانند جهت ثبت‌نام و دریافت دفترچه سفر به دفاتر مزبور مراجعه نمایند.

وی یادآورشد: با توجه به تصمیمات ستاد اربعین اربعین و هماهنگی با دولت عراق، اتباع خارجی دارای کارت آمایش، کارت هویت، گذرنامه‌های خانواری و مجردی، اقامت دائم، دفترچه پناهندگی و دفترچه اقامت می‌توانند نسبت به انجام مراحل ثبت نام اقدام نمایند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان خاطرنشان کرد: مرز خروجی و ورودی برای اتباع خارجی طبق مصوبه ستاد اربعین ، مرز شلمچه تعیین و اتباع خارجی بعد از دریافت دفترچه سفر باید به این مرز مراجعه کنند و از پذیرش سایر افرادی که فاقد این دفترچه هستند، ممانعت می گردد.

پایگاه اطلاع رسانی اداره اتباع و امور مهاجرین استانداری کرمان به نقل از شمس‌الدینی نوشت:براساس تصمیمات اتخاذ شده، در صورت عزیمت و یا حضور غیرقانونی اتباع در مرزهای خروجی بدون اخذ روادید سفر و مراحل قانونی، اینگونه اتباع دستگیر و در صورت نداشتن مجوزهای قانونی اقامت بدلیل تخلف و عدم رعایت قوانین و مقررات ایران، به کشور متبوع طرد خواهند شد.

شمس الدینی با تاکید براینکه مبالغ پرداختی شامل 350 هزار ریال بابت صدور دفترچه سفر، 248 هزار ریال بابت بیمه و خدمات و 40 دلار (یک میلیون و پانصد هزار ریال) جهت صدور روادید است، گفت: بجز این موارد هیچگونه هزینه دیگری برای ثبت نام دریافت نخواهد شد.

کلیدواژه