جوزا 01, 1400 14:02 Asia/Kabul

کارشناس ایرانی و آگاه امور سیاسی گفت: جنگ اخیر حماس بر علیه رژیم اشغالگر قدس، ناتوانی این رژیم در مقابل حملات راکتی حماس را به خوبی نشان داد و همان گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی نوید داده بودند، فروپاشی رژیم صهیونیستی نزدیک است.

سید رضا میرطاهر کارشناس ایرانی و آگاه امور فلسطین در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری گفت: جنگ دوازده روزه اخیر حماس بر علیه رژیم اشغالگر قدس، صهیونیست ها را به شدت دچار وحشت ساخت و ما شاهد بودیم که در حملات گذشته، این رژیم اسرائیل بود که به بهانه های مختلف به نوار غزه حمله می کرد و باعث کشتار فلسطینیان می شد.

وی تصریح کرد: اعلام پذیرش آتش بس یک جانبه از سوی صهیونیست ها و حضور مردم فلسطین بعد از اعلام آتش بس، یک پیروزی بزرگ برای ملت فلسطین محسوب می شود و پذیرش آتش بس از سوی حماس منتی بود که فلسطینی ها بر سر رژیم اشغالگر قدس گذاشتند.

میر طاهر یادآور شد: تفاوت این جنگ با جنگ های قبل این بود که با توجه به فشارهای بی سابقه رژیم صهیونیستی در قدس شرقی و تلاش برای اخراج فلسطینی ها و ایجاد محدودیت های شدید برای تردد فلسطینی ها در مسجدالاقصی، گروه های مقاومت به رژیم صهیونیستی ضرب العجل یک روزه دادند و بعد از آن اقدام به حمله راکتی کردند و این نقطه قوتی بود برای مردم فلسطین بود.

این کارشناس سیاسی یادآور شد: ترامپ امتیازات خیلی زیادی به رژیم صهیونیستی داد مخصوصا انتقال سفارت خود به قدس و به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، اسرائیل احساس کرد که در کنار بحث عادی سازی روابط با کشورهای عربی موضوع فلسطین به فراموشی سپرده شده است و صهیونیست فکر کردند که می توانند مسله یهودی سازی کامل قدس اشغالی را عملی کنند.

وی تصریح کرد: اما گروه های مقاومت، با راکت باران بی سابقه رژیم صهیونیستی که گفته می شود چهارهزار راکت در دوازده روز به سمت آن ها شلیک شد بیش از دو ملیارد دلار خسارت به این رژیم وارد کردند و اسرائیل را در موضع انفعال قرار دادند.

 

میر طاهر در ادامه افزود: همان گونه که اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس هم تاکید داشت، پیروزی ملت فلسطین بدون کمک و پشتسینانی ایران امکان پذر نبود و همان گونه که رهبر معظم انقلاب هم قبلا نوید داده بودند، فروپاشی رژیم صهیونیستی نزدیک است.

کلیدواژه