در ایران متولد شدم و از دبستان تا دانشگاه در این کشور درس خواندم و خوشحالم که نفر اول المپیاد ریاضی ایران شدم
(last modified 1400-03-11T12:23:38+00:00 )
جوزا 11, 1400 16:53 Asia/Kabul

نفر اول المپیاد علمی دانشجویان ایران در بخش ریاضی گفت: من رتبه 11 کنکور کارشناسی ارشد رشته ریاضی را در سال 99 کسب کردم و در حال حاضر در دانشگاه صنعتی شریف تهران درس می خوانم و مطمئن هستم که اگر افغانستانی ها تلاش کنند می توانند عیلرغم همه مشکلات به اهداف خود دست پیدا کنند.

محمدمسیح حمیدی دانشجوی مهاجر افغانستانی که به تازگی موفق به کسب رتبه نخست المپیاد علمی دانشجویان ایران در بخش ریاضی شد. در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری گفت: در مشهد متولد شدم در همین شهر رشد کردم و بالیدم، تمام دوران تحصیلی تا مقطع دیپلم را در مهشهد سپری و رتبه یازدهم  کنکور کارشناسی ارشد در رشته ریاضی را کسب کردم و در حال حاضر نیز در دانشگاه صنعتی شریف مشغول به تحصیل هستم.

وی تصریح کرد: چون رتبه خوبی در کنکور به دست آورده بودم توانستم به مرحله پایانی المپیاد ریاضی دانشجویان ایران را پیدا کنم، البته در مرحله نهایی فرصت نشد که آمادگی های لازم را بگیرم ولی چون از همان دروس پایه، ریاضی من خوب بود توانستم در مرحله نهایی المپیاد رتبه نخست را به دست بیاورم.

این دانشجوی مهاجر افغانستانی مقیم ایران در ادامه افزود: من با بنیاد حمایت از محصلان افغانستانی همکاری دارم و قرار است که به زودی المپیاد ریاضی در افغانستان برگزار شود و زینب مودودی از اعضای این بنیاد از من خواست که به عنوان مشاور با این بنیاد همکاری داشته باشم و خوشحال می شوم اگر بتوانم در این زمینه همکاری لازم را با دانش آموزان و دانشجویان هموطن خود داشته باشم.

حمیدی یادآور شد: جا دارد که از بنیاد حمایت از محصلان افغانستانی در ایران تشکر کنم که در بحش های مختلف دانشجویان افغانستانی را یاری می کنند.

این نخبه افغانستانی بیان داشت: من مطمئن هستم که اگر افغانستانی ها تلاش کنند می توانند عیلرغم همه مشکلات به اهداف خود دست پیدا کنند و اگر سختی را تحمل کنند موفیقت در انتظار آن ها است.

 

لازم به ذکر است که محمد مسیح حمیدی دانشجوی افغانستانی سال سوم رشته ریاضیات در دانشگاه صنعتی شریف تهران موفق به کسب جایگاه نخست درالمپیاد علمی دانشجویان ایران در بخش ریاضی شد.

در این دور از المپیاد علمی دانشجویان ایران که در ۱۰ دانشگاه ایران برگزار شده بود، هزار و ۶۷۷ تن باهم به رقابت پرداختند.

 در حال حاضر هزاران دانشجوی افغانستانی  در دانشگاه های ایران، در حال تحصیل هستند که برخی از آنان موفق به کسب چنین جایگاه های ارزشمندی می شوند.

کلیدواژه