مبارزه امام خمینی(ره)، با دست خالی در مقابل رژیم طاغوت برای مردم افغانستان الهام بخش بود
(last modified 1400-03-15T06:10:27+00:00 )
جوزا 15, 1400 10:40 Asia/Kabul

کارشناس دینی و سیاسی افغان گفت: مردم افغانستان وقتی دیدند که امام خمینی(ره) بدون حرکت مسلحانه و با پشتوانه دینی و مردمی به عمر حکومت طاغوت پایان داد قوت قلب پیدا کردند و به پیروزی انقلاب اسلامی در افغانستان باورمند شدند.

حجت السلام سید جواد وحیدی کارشناس افغان در علوم دینی و سیاسی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری گفت: انقلاب اسلامی ایران که خاستگاه آن ایران بود محصور در جغرافیای این کشور نماند و به یک حرکت جهانی تبدیل شد و همه ملت های جهان را بیدار کرد.

وی تصریح کرد: احیای حکومت خدا بر سرزمین خدا و حمایت از مستعضعفین و مبارزه با مستکبران از شعارهای مهم امام خمینی (ره) بود که همه مستعضعفان جهان را متوجه این شعار امام کرد.

وحیدی بیان داشت: در آغاز سالی که انقلاب اسلامی افغانستان آغاز شد، در پایان همان سال انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) به پیروزی رسید که باعث خوشحالی مردم افغانستان شد و خون تازه ای را در رگ های مجاهدان و مردم افغانستان جاری ساخت.

این عالم دینی اظهار داشت: امام خمینی(ره) با دست خالی در مقابل رژیم طاغوت که ژاندرم منطقه محسوب می شد ایستادگی کرد و این برای مردم افغانستان شیعه و سنی الهام بخش شد و مردم وقتی دیدند که امام بدون حرکت مسلحانه و با پشتوانه دینی و مردمی به عمر حکومت طاغوت پایان داد قوت قلب پیدا کردند و به پیروزی انقلاب اسلامی در افغانستان باورمند شدند.

سید جواد وحیدی اظهار داشت: امام خمینی(ره) تا آخرین لحظات عمر خود از مجاهدان و مهاجرین افغانستانی مقیم ایران حمایت کرد و با آن که این حمایت ها هزنیه های زیادی نیز داشت، ولی چون اهداف ایشان مبتنی بر ارزش ها بود، حمایت از مردم افغانستان را یک وظیفه دینی خود و در راستای اهداف انقلاب اسلامی می دانست.

وی تصریح کرد: اهداف امام خمینی(ره) الهی و مبتنی بر فطرت پاک ایشان بود و صداقت در کلام  امام موج می زد، و این گونه بود که مردم افغانستان شیفته ایشان شدند و اگر به ارشیو مبارزات مردم افغانستان مراجعه شود به خوبی می توان این علاقه را در سنگرهای جهاد افغانستان مشاهده کرد.

کلیدواژه