استفاده زائران خارجی از خاک ایران برای شرکت در مراسم اربعین حسینی
(last modified 1395-08-17T05:45:19+00:00 )
عقرب 17, 1395 10:15 Asia/Kabul
  • استفاده زائران خارجی از خاک ایران برای شرکت در مراسم اربعین حسینی

حرکت کاروان کشورهای همسایه ایران برای شرکت در مراسم اربعین حسینی (ع) از خاک جمهوری اسلامی ایران آغاز شده است.

"جلال دیانسایی" مدیر پایانه مرزی آستارا، شمال غرب ایران روز یکشنبه به ایرنا گفت: زائران اربعین حسینی (ع) اهل جمهوری آذربایجان در قالب کاروان‌های مختلف حرکت خود را به کربلای معلی از مرز زمینی گمرک آستارا آغاز کرده‌اند.

مدیر پایانه مرزی آستارا افزود: زائران جمهوری آذربایجان پس از رسیدن به مرز مهران، غرب ایران، حرکت پیاده خود را به کشور عراق آغاز می کنند.

دیانسایی با بیان این که سال گذشته به مناسبت اربعین حسینی (ع) چهار هزار و 700 زائر از جمهوری آذربایجان با گذر از مرز آستارا عازم کربلا شدند، پیش بینی کرد: امسال شش هزار و 500 زائر با 50 دستگاه اتوبوس عازم این سفر معنوی شوند.

"حسین شرافتی" فرماندار شهرستان تایباد در خراسان رضوی هم به ایرنا گفت: هزار و 500 نفر از اتباع افغانستان برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی در عراق روز یکشنبه وارد ایران شدند.

شرافتی تاکید کرد: همه خدمات همچون هزینه رفت و آمد، اسکان و پذیرایی هیات زائران افغان از زمان ورود آنان به خاک ایران تا مرز شلمچه، جنوب غرب ایران، رایگان است.

سفارت و کنسولگری‌های ایران در پاکستان و شهرهای کویته، کراچی، لاهور و پیشاور این کشور هم آمادگی خود را برای ارائه تسهیلات به زائران پاکستانی با هدف شرکت در مراسم اربعین حسینی (ع) از طریق ایران اعلام کردند.

بیستم ماه صفر اربعین شهادت حضرت امام حسین (ع) و یارانش در صحرای کربلا است که میلیون‌ها مسلمان از سراسر جهان در این روز برای حضور در این مراسم، وارد این شهر می‌شوند.

 

کلیدواژه