دشمنان سعی می کنند در افغانستان بحث شیعه و سنی را مطرح و فضا را دو قطبی کنند ولی این توفیق را پیدا نخواهند کرد
(last modified 1400-05-02T12:08:08+00:00 )
اسد 02, 1400 16:38 Asia/Kabul

رئیس مرکز فعالیت های فرهنگی اجتماعی تبیان گفت: دشمنان سعی می کنند که وانمود کنند که در افغانستان نزاع شیعه و سنی وجود دارد و با مطرح کردن این بحث می خواهند فضا را دو قطبی کنند ولی این توفیق را پیدا نخواهند کرد.

حجت الاسلام حسینی مزاری رئیس مرکز فعالیت های فرهنگی اجتماعی تبیان در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در مورد صدور بیانیه بیانیه لشکر فاطمیون پیرامون تحولات اخیر افغانستان گفت: در هفته های اخیر، افغانستان دچار تحولاتی شد و برخی رسانه ها ی عناوین نادرستی را مطرح کردند که گویا در افغانستان قرار است حرکت های خاصی صورت بگیرد که این بیاینه برای روشن گری افکار عمومی منتشر شد و گمانه زنی های رسانه ها و افراد حقیقی و حقوقی را نادرست خواند و همانگونه که در بیانیه هم آمده است راه حل مشکل افغانستان گفت و گو است نه بحث نظامی و همگان باید متوجه حساسیت چنین صحبت های باشند.

وی در ادامه افزود: در افغانستان نه در گذشته و نه در حال حاضر هیچ گاه اختلاف و جنگ مذهبی  وجود نداشته و شیعه و سنی هم در دوران جهاد بر علیه شوروی و هم در زمان حکومت مجاهدین و دوره مقاومت بر علیه طالبان در کنار هم بوده اند و در 20 سال اخیر و همچنین در وضعیت فعلی نیز در کنارهم هستند.

حسینی مزاری اظهار داشت: دشمنان سعی می کنند که بحث شیعه و سنی را مطرح و فضا را در افغانستان دو قطبی کنند ولی این توفیق را پیدا نخواهند کرد.

این چهره سیاسی و فرهنگی افغان با اشاره به جنگ نرم آمریکا بر علیه مردم افغانستان یادآور شد: در حال حاضر رویکرد، آمریکا در افغانستان تغیر کرده، قبلا رویکرد این کشور نظامی و سیاسی بود ولی در حال حاضر سیاسی و امنیتی است و این سیاست بیشتر در قالب حرکات جنگ نرم و خدعه های دیپلماسی صورت خواهد گرفت و مردم افغانستان هر دو خطر را قبلا هم احساس کرده بودند و حالا هم احساس می کنند.

مسئول خبرگزاری صدای افغان تاکید کرد: در حال  حاضر ممکن است که نیروهای نظامی آمریکا در افغانستان حضور نداشته باشد اما مستشاران سیاسی و نظامی این کشور حضور خود را حفظ خواهند کرد و با همکاری مزدوران داخلی خود در جهت مبارزه با مردم افغانستان تلاش خواهند کرد ولی مردم با هوشیاری خود توطئه های آنان را خنثی خواهند کرد.

لازم به ذکر است که لشکر فاطمیون بیانیه‌ای پیرامون تحولات افغانستان صادر کرد و اخبار مربوط به حضور میدانی رزمندگان فاطمیون در افغانستان و یا تلاش رسانه‌ای برای وقوع این امر در شرایط کنونی را بازی جدید رسانه‌ای آمریکایی - صهیونیستی برای رسیدن به اهداف شوم استکبار جهانی دانست.