قوس 02, 1400 14:26 Asia/Kabul

کارشناس ایرانی در امور فرهنگی گفت: بسیج یک حرکت خود جوش است که هیچ حد و مرز جغرافیایی و فکری برای خودش قایل نیست و البته این به معنای دخالت در امور دیگر کشورها نیست ولی هر جا که مظلومی ندای هَلْ مِنْ ناصِرٍ یَنْصُرُنی سر داده است این نیروهای بسیج بوده است که به فریادش رسیده است.

 

موسی عاملی کارشناس ایرانی در امور فرهنگی در گفت وگو با خبرنگار رادیو دری گفت: بسیج یک حرکت عمیق اسلامی، فرهنگی و منطبق بر نیاز امروز جامعه اسلامی است که ریشه و اصل بسیج محصول فکر و درایت بنیان گذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) است.

وی افزود: بسیج فراتر از مرز ها برای امت اسلامی دل می سوزاند و برای حفظ استقلال فکری و فرهنگی جوامع اسلامی تلاش می کند و در تمام عرصه های سیاسی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی و اقتصادی در خدمت اسلام و انقلاب بوده و به عنوان یک عنصر کوشا و فعال در همه میدان ها خوش درخشیده است.

این فعال فرهنگی فعالیت بسیج در مبارزه با کرونا را یک گام ارزند از سوی این نیروی مردمی دانست و گفت: وقتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای فرمودند بسیج باید در امر مبارزه با کرونا حضور پیدا کند، این نیروهای جهادگر در بخش های مختلف همچون ایمنی سازی جامعه، تزریق واکسن و کمک به خانواده های که بر اثر کرونا لطمه دیده بودند خوش درخشید و وظیفه خود را به خوبی انجام داد.

موسی عاملی اظهار داشت: بسیج یک حرکت خود جوش است که هیچ حد و مرزی برای خودش قایل نیست چه مرز جغرافیای و چه مرزهای فکری و فرهنگی و البته این به معنای دخالت در امور دیگر کشورها نیست و هر جا که مظلومی ندای هَلْ مِنْ ناصِرٍ یَنْصُرُنی سر داده است این نیروهای بسیج بوده است که به فریاد مظلومان رسیده است.

وی تصریح کرد: ما اقتدار بسیح را در دفاع از حرم اهل بیت(ع) در سوریه و عراق را هیچگاه فراموش نمی کنیم که چگونه شجاعانه عمل کردند و البته باید یادی کنیم از سردار دلها و سلسله جنبان بسیج، شیهد حاج قاسم سلیمانی که با حضور خود در تمام عرصه ها باعث آرامش منطقه شد.

عاملی یادآور شد: وقتی می گویم باید تفکر بسیجی را تبلیغ کرد، منظور همان ترویج فرهنگ اسلامی و فرهنگ رشادت به تمام جهان است و ما دیدم که از همه ملت های اسلامی به ویژه عزیزان مجاهد از افغانستان در لشکر فاطمیون در کنار سایر بسیجیان چه رشادت های از خود نشان دادند.

این کارشناس فرهنگی بیان داشت: قرآن به صراحت اشاره می کند که شیطان و انسان های شیطان سفت همیشه در حال وسوسه گری هستند و ما در حال حاضر نیز می بینیم که قدرت های استکباری و در راس آن آمریکا همیشه شیطنت های خود را دارند و بر ضد ارزش های اسلامی در حال مبارزه هستند و تلاش می کنند که فرهنگ و اقتصاد جامعه اسلامی را تخریب کنند و در چنین مواقعی این بیداری جامعه اسلامی به ویژه بسیج را می طلبد.

لازم به ذکر است که بسیج مستضعفین با فرمان امام خمینی(ره) در ۵ قوس/ آذر ۱۳۵۸ تشکیل شد و پس از تصویب مجلس شورای اسلامی ایران در دی ۱۳۵۹ به صورت قانونی رسمیت پیدا کرد.

هفته بزرگداشت بسیج در جمهوری اسلامی ایران، بزرگ داشت جان فشانی هایی است که برای سربلندی انقلاب اسلامی صورت گرفته است.

بسیج، فهم درست اتحاد، اراده و اخلاص مسلمانان است که با ظهور اسلام تولد یافته و در ملت های مسلمان رشد کرده است. هوشمندی حضرت امام خمینی(ره) و عدالت خواهی میلیون ها انسان باایمان، تنها، تبلور دوباره بسیج در عصر حاضر بود.

کلیدواژه