سخنان رهبر معظم انقلاب در سالروز قیام تاریخی 19 دی؛ تبیین مولفه های اقتدار ملت ایران
(last modified 1400-10-19T10:48:58+00:00 )
جدی 19, 1400 15:18 Asia/Kabul
  • سخنان رهبر معظم انقلاب در سالروز قیام تاریخی 19 دی؛ تبیین مولفه های اقتدار ملت ایران
    سخنان رهبر معظم انقلاب در سالروز قیام تاریخی 19 دی؛ تبیین مولفه های اقتدار ملت ایران

حضرت‌ آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ، امروز ( یکشنبه ) دردیدار تصویری با مردم قم به مناسبت سالروز قیام 19 دی 1356 (9 ژانویه 1978)، به نکات مهمی اشاره کردند که درتحلیل سیر حوادث انقلاب و درنگاه به مسایل حال و آینده حائز اهمیتی راهبردی است .

رهبر معظم انقلاب  در سخنان شان  جمهوری اسلامی ایران را مظهر اسلام و حاکمیت امت اسلامی خواندند و با اشاره به کسانی که شعار «مرگ بر امریکا» را علت خصومت همیشگی استکبار با جمهوری اسلامی می‌دانند گفتند: امریکا از بُن دندان با نظام اسلامی دشمن است زیرا این نظام را برخاسته از دین و مظهر اعتقادات دینی ملت می‌داند.

ایشان در ادامه بیانات شان با اشاره به اهدافی که امریکا در منطقه دنبال می کند ؛به خطاهای امریکا و محاسبات غلط سیاسی آنها در قبال ایران اشاره کردند و یاد اور شدند که این خطاها همچنان نیز ادامه دارد .

امریکا در زمان جنگ تحمیلی براین تصور بود که با حمایت از رژیم دیکتاتور و جنایتکار صدام می تواند با تحمیل جنگ ، ملت ایران را به زانو در اورد .

 یکی دیگر از خطا های محاسباتی امریکا ترور سردار سپهبد "قاسم سلیمانی" بود که در 3ژانویه سال 2020 بدستور مستقیم "ترامپ" رییس جمهور وقت امریکا انجام شد . امریکا بر این تصور بود که با این ترور جریان مقاومت متوقف خواهد شد .

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ،به شهادت رساندن سردار سلیمانی را نمونه ای از استمرار محاسبات غلط امریکایی‌ها دانستند و افزودند: تروریستها می‌خواستند حاج قاسم را به‌عنوان نماد حرکت عظیمی که نماینده‌اش بود از بین ببرند اما حرکت عظیم و ابراز ارادت و محبت عمومی ملت ایران و مردم کشورهای دیگر در دومین سالگرد شهادت سردار، به عنوان یک حرکت عظیم ناشی از دست قدرت خداوند، نشان داد که دستگاه محاسباتی امریکایی‌ها حقاً و انصافاً معیوب و خراب است.

رهبر معظم انقلاب  با اشاره به اظهار علاقه و تعصب اهل سنت در کشورهای مختلف به جمهوری اسلامی، افزودند: مراسم‌های عظیم تجلیل از شهید سلیمانی در کشورهای اسلامی نمونه‌ای از این علاقه و تعصب و پشتیبانی امت اسلامی از جمهوری اسلامی از شرق آسیا تا غرب آفریقا است.

در سخنان امروز رهبر معظم انقلاب  به منظومه ای از دستاوردها و واقعیت ها  اشاره شد که بی شک هریک از انها در ترسیم آینده درخشان و رسیدن به اهداف  ملت ایران در ساخت تمدن بزرگ اسلامی در گام دوم انقلاب  نقشی مهم و تاثیر گذار دارد .رهبر معظم انقلاب درتبیین اهمیت این موضوع ، «تسلیم نشدن در برابر دشمن مستکبر و زورگو» را جزو اصول انقلاب دانستند و تصریح کردند: اینکه در مقطعی با دشمن مذاکره، صحبت و تعامل شود به معنای تسلیم شدن در مقابل آن نیست، همچنانکه تا کنون تسلیم نشده و از این پس نیز نخواهیم شد.

اکنون 43 سال از پیروزی انقلاب و برپایی نظام مردم سالار جمهوری اسلامی ایران می گذرد . ملت ایران در همه این سال ها از سختی های زیادی عبور کرده و با وجود موانع و کارشکنی ها، در بسیاری از عرصه ها به موفقتیت ها و جایگاه های ارزشمند در تراز جهانی دست یافته است .افتخارات ثبت شده به نام ایران در عرصه های علمی ، پزشکی ، دانش هسته ای صلح امیز وعلوم هوا و فضا ، اقتدار دفاعی و بازدارندگی و کسب مدال های پر افتخار جوانان ایران در رقابت های علمی و ورزشی تنها بخشی از این حرکت روبه جلو ونگاه به آینده روشن است .نکته مهم دراستمرار این حرکت درخشان ، غیرت و بصیرت دینی و ایستادگی در مقابل همه قدرت های زورگو بوده است که ازجنگ و تهدید های دشمنان یک فرصت ساخت و با وحدت بی نظیر خود  محاسبات دشمن را برهم زد.

ازاین منظر ،سخنان رهبر معظم انقلاب ،تاکید بردشمن شناسی وحفظ  مولفه های اقتدار واقعی در مقابل  اقدامات خصمانه ای است که می تواند در قالب ها و شکل های مختلف اعم از نظامی ، سیاسی و امنیتی و اقتصادی و حتی در قالب جنگ نرم برای تضعیف ارزش های انقلابی و ایجاد تردید در ادامه راه انقلابی ملت ایران ظاهر گردد.

 

 

کلیدواژه