سخنان امام جمعه مشهد در مورد ملت افغانستان مورد استقبال افغانستانی ها در سراسر جهان قرار گرفت
(last modified 1401-01-29T13:11:59+00:00 )
حمل 29, 1401 17:41 Asia/Kabul

عضو جامعه روحانیت امامیه هرات تاکید کرد: سخنان امام جمعه مشهد در مورد ملت مسلمان افغانستان در خطبه های نماز جمعه اخیر مورد استقبال گسترده افغانستانی ها در تمام جهان قرار گرفت.

حجت الاسلام سید جواد وحیدی در گفت و گو با برنامه انعکاس رادیو دری با اشاره به دیدار جمعی از علما و نخبگان جامعه مهاجر افغانستانی مقیم مشهد با آیت الله علم الهدی نماینده ولی فقیه و امام جمعه مشهد گفت: این دیدار برای تشکر و قدردانی از سخنان حکیمانه، دلسوزانه، به موقع و این نگاه فرامرزی ایشان نسبت به ملت مسلمان افغانستان در این زمان حساس بود.

مسوول مرکز مهدویت هرات در رابطه با واکنش مهاجرین افغانستانی به صحبت های امام جمعه مشهد اظهار داشت: این صحبت ها باعث آرامش و دلگرمی شد، نه فقط در افغانستان و در میان مهاجران افغانستانی مقیم ایران، بلکه افغانستانی های مقیم کشورهای اروپایی و امریکایی نیز که به لحاظ جغرافیایی دورتر هستند و ممکن است اخبار نادرستی از برخورد با مهاجرین دریافت کنند، از این سخنان استقبال کردند.

وی اظهار امیدواری کرد که نوع نگاه آیت الله علم الهدی نسبت به افغانستانی ها در کل مسوولان نظام جمهوری اسلامی ایران ایجاد و تقویت شود.

به گفته این روحانی فعال افغان رابطه ملت افغانستان و ایران ریشه در عمق تاریخ و تمدن خراسان دارد، این اتحاد، همدلی و روابط عمیق میان دو ملت خوشایند دشمنان نیست و قطعا به دنبال توطئه هایی هستند که در روزهای اخیر شاهد رونمایی برخی از این توطئه ها بودیم که برای ایجاد اختلاف و دودستگی میان دو ملت بزرگ ایران و افغانستان طراحی شده بود. سخنان آیت الله علم الهدی در این موقعیت حساس بسیاری از توطئه های دشمنان را خنثی کرد.

آقای وحیدی بیان داشت: در نشستی که انجام شد، آیت الله علم الهدی تاکید کرد که نخبگان افغانستانی حتما در جهاد تبیین و روشنگری حضور داشته باشند و نگذارند که توطئه های دشمنان عملی شود و اینکه در فضای مجازی، رسانه ها و منابر تبیین صورت بگیرد و در مورد همبستگی مردم افغانستان مخصوصا مهاجرین تاکید شد.

این فعال فرهنگی-مذهبی افغان در رابطه با واکنش و عملکرد خواص به توطئه های دشمنان در روزهای اخیر گفت: خواص، نخبگان و رسانه هایی که وابسته نیستند و نمایندگان حقیقی مردم افغانستان می باشند در داخل افغانستان و در بین مهاجرین حقایق را تبیین کردند.

وی اضافه کرد: نخبگان افغانستانی بخشی از مسوولیت خود را انجام دادند اما با شیطنت هایی که در فضای مجازی و رسانه ای وجود دارد ضروری است که بیشتر از این ها در جهت تبیین و روشنگری اقدام شود و نخبگان با استفاده از رسانه های مختلف و متنوع حقایق را برای مردم روشن کنند.

 

کلیدواژه