مسلمانان جهان به حل مساله فلسطین و آزادی قدس شریف از چنگال رژیم صهیونیستی کمک کنند
(last modified 1401-02-07T09:58:10+00:00 )
ثور 07, 1401 14:28 Asia/Kabul

دبیر کل حزب رفاه ملی افغانستان تاکید کرد: مسلمانان جهان با وحدت و یکپارچگی به حل مساله فلسطین و آزادی قدس شریف از چنگال رژیم صهیونیستی کمک کنند.

محمد حسن جعفری در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در کابل با اشاره به اهمیت روز جهانی قدس و فریاد یکصدای مسلمانان علیه ظلم و اشغال گفت: جهان در روز جهانی قدس فریاد مظلومیت ملت فلسطین را سر می دهد و از قدس شریف و فلسطین حمایت کند.

وی یادآور شد: حضرت امام خمینی (ره) در سال 1358 با نفس مسیحایی خود ندا داد که اگر مسلمانان متحد شوند و هر کدام یک سطل آب بریزند اسرائیل را آب می برد، مسلمانان هم احساس مسوولیت و وظیفه کردند و جمعه آخر ماه مبارک رمضان را که توسط امام راحل به عنوان روز قدس نامگذاری شد همواره گرامی می دارند. امروز هم در جهان اسلام با رهبری حضرت امام خامنه ای حفظه الله تعالی و راهنمایی های ایشان زمینه وحدت و همدلی بیش از گذشته فراهم شده و امیدواریم که تمام مسلمانان یکصدا، هماهنگ و همدل علیه اشغالگران فریاد برآورند.

به گفته این فعال سیاسی امروز هیمنه رژیم اسرائیل شکسته شده و حرفی برای گفتن ندارد و حتی جوانانی از کرانه باختری رود اردن که تحت کنترل تشکیلات خودگردان فلسطین قرار دارد صدای خود را بلند می کنند و خواستار توقف شهرک سازی های رژیم صهیونیستی و بازگرداندن خانه های فلسطینیان به صاحبان اصلی شان می شوند. در نوار غزه هم احزاب و جریان های مختلف فلسطینی یکصدا علیه رژیم شغالگر قدس فریاد می زنند و شاهد این اتحاد در ماه مبارک رمضان در قدس شریف و مسجدالاقصی بودیم.

جعفری عنوان کرد: اگرچه تعدادی از کشورهای مرتجع عربی که با رژیم صهیونیستی رابطه برقرار کرده اند و از پشت به ملت شریف فلسطین خنجر زده اند و آرمان فلسطین را به صهیونیزم فروختند، مسلمانان هر روز متحد تر می شوند.

این کارشناس سیاسی اظهار کرد: در صورتی که مسلمانان باهم متحد باشند قضایایی مانند آنچه در افغانستان، عراق، سوریه و فلسطین رخ می دهد را شاهد نخواهیم بود. غربی ها و رژیم صهیونیستی زمانی فردی مانند سلمان رشدی را علم می کنند، زمانی به مقدسات اسلامی توهین می کنند و زمانی هم گروه های مختلف تروریستی را ایجاد می کنند که مقابله با این ها وحدت و یکپارچگی جهان اسلام را می طلبد.

دبیر کل حزب رفاه ملی افغانستان گفت: امروز که جمهوری اسلامی ایران پرچمدار مبارزه علیه استبداد، امریکا و رژیم صهیونیستی است تمام مسلمانان باید در کنار ایران اسلامی حرکت کنند تا به هدف خود که نجات فلسطین و قدس شریف از چنگ رژیم صهیونیستی است، برسند.

جعفری با اشاره به کم کاری سازمان همکاری اسلامی در رابطه با مساله فلسطین و سایر مسایل جهان اسلام عنوان کرد: این سازمان پس از سازمان ملل متحد می تواند بزرگترین و قدرتمند ترین سازمان باشد اما تاکنون نتوانسته در وحدت جهان اسلام و آزادی قدس و فلسطین از چنگ رژیم صهیونیستی توفیقی داشته باشد زیرا مسلمانان به دستورات اسلام مبنی بر چنگ زدن به ریسمان الهی و دوری از تفرقه عمل نکرده اند و حتی برخی از دولت های کشورهای اسلامی از امریکا تبعیت کرده و با رژیم صهیونیستی دست دوستی دادند و شرایط دشواری برای مسلمانان ایجاد کردند.

وی اضافه کرد: مسلمانان همچنان باید در برابر طرح های استکباری در خصوص جداسازی و تجزیه کشورهای اسلامی هوشیار و بیدار باشند و با وحدت و یکپارچگی به حل مساله فلسطین کمک کنند.

 

کلیدواژه