مردم افغانستان با هوشیاری توطئه های دشمنان برای تفرقه افکنی را خنثی می کنند
(last modified 1395-09-06T08:42:34+00:00 )
قوس 06, 1395 13:12 Asia/Kabul

مردم افغانستان با هوشیاری توطئه های دشمنان برای تفرقه افکنی بین پیروان مذاهب اسلامی را خنثی می کنند

کارشناس سیاسی افغان گفت: حملات انفجاری در مساجد اهل تشیع و تسنن برنامه دشمنان برای تفرقه افکنی بین پیروان این مذاهب است اما مردم با هوشیاری این توطئه ها را خنثی می کنند.

عبدالکریم حقیار  در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در هرات با اشاره به حملات انفجاری تروریستی در مراسم اربعین حسینی در کابل و هرات و نیز بمب گذاری ها در مساجد و تکایای اهل تشیع و اهل تسنن در نقاط مختلف افغانستان اظهار داشت: از برنامه های دشمنان اسلام و دشمنان مردم افغانستان که در لباس دوست هم ظاهر می شوند ایجاد بدبینی، تفرقه و جدایی بین مذاهب اسلامی در افغانستان است.

وی افزود: این برنامه از سالیان دور روی دست آن هاست و گاهگاهی هم موفق می شوند اقداماتی در این راستا انجام دهند. در حال حاضر در جهان عرب و دیگر کشورهای اسلامی تلاش هایی وجود دارد که بین پیروان مذهب جعفری و پیروان مذاهب اهل سنت ایجاد تنش کنند و آنان را به جان یکدیگر بیندازند که در افغانستان موفق نبوده اند و نخواهند بود زیرا مردم این کشور هوشیار و بیدار و از این توطئه ها آگاه هستند.

به گفته حقیار در افغانستان پیروان مذاهب تشیع و تسنن از گذشته ها در کنار یکدیگر با دوستی، صمیمیت و برادری زندگی می کنند، خویشاوندی، همسایگی و شراکت های بسیار نزدیکی بین آنان وجود دارد و چنین اقدامات غیرانسانی از مردم افغانستان به دور است بلکه افرادی که در مساجد شیعه و سنی بمب گذاری می کنند از بیرون دستور می گیرند و به دنبال ایجاد تنش بین مردم هستند.

وی اضافه کرد: در کنار حکومت و مردم علمای افغانستان مسوولیت دارند که به مردم آگاهی دهی کرده و اذهان آنان را روشن کنند و به اطلاع آنان برسانند برنامه هایی از سوی در حال اجرا است، تا بدین وسیله توطئه های دشمنان خنثی شود.

 

کلیدواژه