سرطان 05, 1401 12:39 Asia/Kabul

کارشناس افغان گفت: جمهوری اسلامی ایران از کشورهایی است که می تواند بیشترین و بهترین کمک را به آسیب دیدگان از زلزله و سیل در افغانستان ارایه دهد و در این زمینه اعلام آمادگی هم کرده است.

سید رحمت الله نهضت یار در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در کابل اظهار داشت: عمق فاجعه در زلزله ولایت های جنوب شرقی افغانستان بسیار زیاد است و این احتمال وجود دارد که آمار جان باختگان بیش از آن چیزی باشد که اعلام شده و از آنجایی که حکومت موقت طالبان از توان کافی برای رسیگی به مجروحین و بازماندگان جانباختگان این حادثه برخوردار نیست، بعضی کشورها به ویژه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان برای کمک رسانی در اعلام آمادگی کرده اند و دریافت کمک از آن ها در شرایط کنونی ضروری است.

وی با اشاره به رسیدن بخشی از کمک های جمهوری اسلامی ایران به حادثه دیدگان عنوان کرد: این کمک ها بسیار موثر است و به دلیل قرابت مردمان دو کشور از نظر فرهنگی و اینکه ایرانی ها به خاطر مواجهه با حوادث طبیعی مختلف تجارب بیشتری در زمینه کمک رسانی به حادثه دیدگان دارند و دارای ابزار لازم برای کمک رسانی هستند اثر کمک ها بیشتر هم خواهد بود.

به گفته نهضت یار این کمک های جمهوری اسلامی ایران به حادثه دیدگان افغانستان نشان دهنده دوستی عمیق مردمان دو کشور است و برخی توطئه ها برای جدایی دو ملت هم با این همدلی ها خنثی می شود.

وی افزود: مردم افغانستان در این شرایط سخت که امریکا هم فشارهای اقتصادی خود را وارد کرده، از جامعه جهانی و به ویژه کشورهای همسایه می خواهد کمک های خود را ارسال کنند ضمن اینکه ضروری است مردم نواحی اطراف مناطق آسیب دیده به کمک آن ها بشتابند زیرا کشورهای خارجی و غربی علی رغم ادعاهایشان به اثبات رسانده اند که چندان به درد مردم افغانستان نمی خورند.

 

کلیدواژه