سنبله 21, 1401 14:59 Asia/Kabul

مدیر کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی گفت: تاکنون تمام دانش آموزان اتباع خارجی که دارای مدارک معتبر قانونی بوده اند بدون مشکل در مدارس این استان ثبت نام شده اند.

سید امیر شوشتری در محل صدا و سیمای خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری اظهار داشت: با توجه به توصیه هایی که مقامات محترم استان از جمله امام جمعه و استاندار داشتند و سیاست هایی که نظام جمهوری اسلامی ایران دارد از اتباع خارجی در ایران به عنوان مهمان استقبال می شود و مشکلی برای ثبت نام دانش آموزان دارای مدارک قانونی وجود ندارد.

وی افزود: برخی از مسوولان آموزش و پرورش افغانستان هم به جمهوری اسلامی ایران سفرهایی داشته اند و اظهار تمایل کرده اند که مدارسی در مشهد برای دانش آموزان افغانستانی تاسیس کنند، رایزنی برای دریافت مجوزها در این زمینه ادامه دارد و همکاری ها با مسوولان آموزش و پرورش ولایت های همجوار خراسان رضوی و دولت در افغانستان هم در سطح خوبی است. بعضی از خیرین هم برای تاسیس مدارسی ویژه اتباع خارجی اعلام آمادگی کرده اند که از آن استقبال شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی عنوان کرد: امسال هم مانند سال های گذشته دانش آموزان اتباع خارجی دارای مدارک معتبر در مدارس عادی ثبت نام کرده اند و محدودیتی در این زمینه وجود نداشته است.

شوشتری در مورد مشکلات ثبت نام دانش آموزان افغانستانی که تازه به جمهوری اسلامی ایران آمده اند و در طرح سرشماری هم شرکت کرده اند گفت: فرمانداری خراسان رضوی و سرکنسولگری افغانستان در مشهد با هم هماهنگی هایی دارند، در این مساله  هم اداره اتباع و مهاجرین خارجی تعیین کننده است و کسانی که دارای مجوز این اداره باشند برای ثبت نام در مدارس مشکلی ندارند.

وی اضافه کرد: بین اداره اتباع و مهاجرین خارجی، فرمانداری و آموزش و پرورش ارتباطات نزدیکی برقرار است و تلاش می شود در بین دانش آموزان اتباع خارجی کسی بازمانده از تحصیل نباشد.

 

کلیدواژه